Article col·laboratiu a La Directa - Fil antic

Hola!

Estic recollint algunes idees per afegir a l’article que ha redactat la @titi , però vull intentar documentar-me bé per a contribuir-hi:

  • Com les xarxes privatives s’utilitzen per espiar-nos, segmentar-nos i manipular-nos.
  • Com els algoritmes ens generen addicció.
  • La polarització dels debats a Twitter.
  • Parlar una mica de localització i gestió de servidors. Autogestió.
2 'M'agrada'

He afegit al final del pad la bibliografia que potser afegiré a l’article (no cal que siguin tots).

@titi, he afegit una parrafada al principi, introduint la problemàtica i desenvolupant els perills de les xarxes socials privatives i les GAFAM. Em falta posar bé les referències, però la majoria ja les tinc controlades. Ho faig aviat.

Potser faltarà acabar de repassar-ho bé tot, però ens acostem al màxim de caràcters (~6000).

2 'M'agrada'

Ole! Trobo que ens està quedant prou “completito” :slight_smile:

2 'M'agrada'

Ja hi he posat les referències!

:slight_smile:

1 'M'agrada'

Ole! :fediverse: Ens està quedant bordao! Merci, veci! :heart:

2 'M'agrada'

Què fem amb l’article? :blush:

Bones fedizens, sense ser saber-ne massa del tema… M’he llegit l’article i m’ha agradat molt.
Potser m’ha faltat una mica d’història (gnusocial, quitter) i una menció específica a alguna eina federativa potent existent. Tipus Mastodon, PeerTube, Funkwhale o Pixelfed. D’aquesta manera alguna lectora poc iniciada en el fedivers potser pot tafanejar alguna d’aquestes eines i animar-se a usar-la.

És només una idea!

3 'M'agrada'

Doncs potser deixar-lo anar per la fedi i que hi posin cullerada altres fedizens… Per cert, l’he mogut i netejat una mica a https://pad.laloka.org/p/fedirecta.

Si ho volem publicar sota fedicat, implicaria obrir el compte de fedicat a barcelona.social, omplir el perfil i presentar-se. I potser en un segon post, convidaria a la participació a l’article. Oi que vam dir de fer un fil nou a l’àgora? Creieu que cal o reusem aquest?

Per cert, veig que hi ha 8500 caràcters però 2700 són de bibliografia. I encara falten les signatures… Se suposa que tenim un total de 7000 però ara no sé si només de text o en total… Al ser publicació digital potser no és tant problema…

1 'M'agrada'

Fantàstic

Vam dir de fer-ne un de nou per a dirigir-hi a la gent i que tingués una mica més de context i fos més clar. Si vols ho podem fer entre els dos al cap de setmana, però et demanaré ajuda amb el context.

Potser es poden posar com a enllaços, encara que en general a mi m’agrada citar d’aquesta manera (deformació professional). Potser podem preguntar a La Directa com ho prefereixen.

1 'M'agrada'