Cercador de usuàries del Fedivers

Eii, no em vull inventar la sopa d’all, de fet, m’encantaria que ja exitís, però he tingut una idea que crec que no ha de ser molt difícil de crear.

Així com existeix un cercador de instàncies de Mastodon: https://joinmastodon.org/communities, i de qualsevol xarxa social del Fedivers, crec que estaria bé crear un cercador d’usuàries, és a dir, un lloc web (m’ho invento: fedizens.fedi.cat) on hi pots buscar usuàries segons diverses categories (tal qual com el joinmastodon). Aquest software que s’utilitzés (segurament ja existeix) el podria utilitzar qui vulgués i per tan podrien haver-hi múltiples cercadors cada un amb la seva llista de usuàries i les seves moderacions i administracions.

Pel que fa la nostra, de Fedi.cat, m’imagino que podria haver-hi aquestes categories per poder buscar:

  • Pluralitat: Col·lectiu / Projecte / Individu
  • Idioma: Català / Castellà / Esperanto / etc.
  • Temàtiques: Art / Software lliure / Periodisme

Objectiu: Fer més fàcil la benvinguda a noves usuàries i crear teixits d’afinitat entre el Fedivers

Què us sembla la proposta?


En quant a la pràctica, jo sol no ho sé muntar però puc posar tot el meu esforç en el que calgui. El que sí que puc fer és un llistat de projectes i col·lectius d’interès des d’on partir.

Tenint un usuari, ja hi ha un buscador que et permet trobar usuàries… Entenc que vols alguna cosa una mica més sofisticada.

Què vols dir? El cercador ‘normal’ de barcelona.social per exemple?

Si et refereixes a aquest, sí, és algo més sofisticat. Però no per ‘pijerio’ sinó per practicitat. Perquè al buscador ‘normal’ has de escriure-hi un nom. El que proposo és algo que no escriguis cap nom. Que puguis buscar per exemple:

Projectes / Periodisme / Català: La Directa, L’avui, etc.

Col·lectius / Activisme / Espanyol: CNT, Hackthieves, ExtinctXRebellion (m’ho estic mig inventant)

Projectes / Art / Qualsevol idioma: Nwo_CorpSystem, Sylvia Ritter, David Revoy

Arriba algú nou a barcelona.social, per exemple. Es crea un compte. Va al buscador ‘normal’ i no sap què buscar… #Art? #Notícies? O no hi trobes res o hi trobes poca cosa i en anglès o de comptes que et queden lluny (en quant a afinitat i proximitat). Vas a busca.fedi.cat i segur que trobes projectes afins.

Potser no he dit que la llista de usuàries sobre la qual pots buscar no seria algo automàtic, crec que estaria bé que hi hagués dos o tres persones responsables d’anar afegint les usuàries que creguéssin que poden ser d’interès general a la zona de parla catalana (al perfil de gent que va dirigida Fedi.cat).

El que proposes és generar una base de dades més o menys curada de comptes interessants, no?

Jo havia pensat alguna cosa semblant per a Anartist, podria exportar-se aquí…

Crec que podria ser molt útil i alhora crec que portaria bastanta feina.

Em sembla que ja hi ha una eina que fa alguna cosa molt similar al que descrius, el que no estic 100% segur de si funciona només amb Mastodon o amb qualsevol altra plataforma. Aquí l’eina.

I aquí us deixo un fil de la confederacio on vam parlar d’això. Al final le Skrlet va muntar un Trunk (l’eina que mencionava abans) per usuaries castellanoparlants que podeu trobar aquí.

Potser es pot intentar fer alguna cosa similar o unir esforços?

2 'M'agrada'

Eii familia he estat donant-li voltes al tema i he creat un prototip del que podria ser aquesta eina.

La meva proposta és que es trobi a buscador.fedi.cat. I que més o menys sigui algo així:

-> https://projectesfederats.organitzacio.cat <-

(Això ho he creat amb Wordpress i de moment està al meu yunohost)

Què us sembla?? Doneu-me feedback!!

Algunes reflexions:

  • Què és i què no és un projecte? Crec que és bo començar amb ‘projectes’ per perdre’ns en la infinita promoció de comptes personals. A més, un projecte és més fàcil de definir en temàtiques i, en la meva opinió, genera un tipus de interès més general. També d’aquesta forma animem a projectes a entrar al Fedivers. La cosa és: Què és un projecte? Això estaria bé debatre-ho i deixar-ho escrit per poder anar ampliant la llista de projectes (de moment és gairebé nul·la)

  • La feina de moderació: consistiria en anar llegint i afegint els projectes que afegeix la gent mitjançant un LiberaForms :slight_smile: en la secció ‘Afegeix un projecte’ al mateix temps que estar atenta als nous projectes que s’afegeixen al Fedivers. Si se us fa grossa aquesta feina, jo sol crec que me’n podria ocupar. Si algú vol responsabilitzar-se amb mi, endavant!

  • Quins projectes hi posem? També a debatre. Crec que un projecte en japonès sobre l’esport nacional d’allà no hi hauria d’entrar, però un mitjà de comuniació internacional traduït al castellà o català sí. Molaria trobar uns petits i modificables acords per poder anar decidint.

1 'M'agrada'

Hola tothom,

Ja que tenim l’index, crec que seria bo afegir-ho la info (l’index) de nodes que ara tenim en fedi.cat. Llavors, index.fedi.cat podria incloure Comptes y Nodes, cadascun en seu apartat.

2 'M'agrada'

Doncs au! Ja tenim “Fedi-índex” per la Fedicat :fediverse: Merci pel curri, veci! Entre totes, ja anirem afinant moderacions i ampliant la info. Ho apunto al pad per anar-ho debatint!

1 'M'agrada'

Em sembla una idea molt bona. Ara m’hi posaré per fer una primera proposta.

He obert una subcategoria i un nou tema sobre què cal fer Abans de fer públic l'Índex de Projectes Federats - #2 per titi

2 'M'agrada'

Què us sembla ara? https://index.fedi.cat

Per cert, @titi, ja hi pots entrar?

3 'M'agrada'

Estupendu!!

Sí!!! :slight_smile: