Dia de la Llibertat del Programari 2020

Hola!

Enguany, pel Dia de la Llibertat del Programari, tindrem dos esdeveniments en llengua catalana. I ho hem fet tant bé que no ens contraprogramem! :wink:

Feliç Dia de la Llibertat del Programari a totes i tots! #DLP2020

2 'M'agrada'

ens veiem!

@tuttle si és jitsi i prou això va sol, digues si necessiteu alguna cosa més

2 'M'agrada'

Holi Pedro!
Doncs què? Proposem un https://meet.guifi.net/DLP2020?
Visca la llibertat del programari i les telecos neutrals i respectuoses! :slight_smile:

1 'M'agrada'

Apa doncs! Ja tenim cartell descentralitzat :wink: M’encanta dibuixar katikorniades!

1 'M'agrada'

No se quines altres coses té la @titi ficat en la cistella. :grimacing: :partying_face:

Eii feliç Dia de la Llibertat del Programari!!

Em sap greu no poder-hi assistir perquè demà em toca treballar a la llibreria tot el matí. Ja m’informareu de com anat!

A descentralitzar-ho tot!

2 'M'agrada'

Doncs jo m’ho vaig passar pipa! Vam estar parlant de com comuniquen alguns projectes i se’ns van ocórrer diverses cosetes:

  • Jo vaig començar proposant que ja va essent hora que els “projectes combatius” es posicionin (especialment els que se suposa que promouen programari lliure, justícia social, i tal…). Faré proposta en breu i, si us mola, l’anem modelant.
  • En @xaloc va tenir una idea de Rickrolling super divertida :slight_smile: :tada:
  • Quan en @tuttle s’inspiri, ens plantejarà la qüestió de la importància dels espais digitals segurs.
  • En @marcelcosta engreixarà l’article de la Directa amb documentació per entendre millor això de les gàbies daurades dopamíniques :wink:

Vam estar parlant de qualitat vs. quantitat i del concepte de “enllaços forts vs. enllaços dèbils” que està al capítol “Seven Theses of the FEDIVERSE and the becoming of FLOSS”, del llibre “The Eternal Network”.

Our book Organization After Social Media, in which we brought together our theses, came out in 2018. In it, we deliberately did not address how to scale up with networks. Instead, we propose that the problem of ‘weak links’ might be overcome by leaving behind the diffuse networks of which they are a feature and working only with much smaller, dedicated online groups that are based on ‘strong links’. (pàgina 115)

De fet, amb en @marcelcosta ja vam tenir una conversa per la Fedi amb gent de l’ESS on s’apuntaven maneres de reconèixer enllaços forts o dèbils: enlloc de “retuits” o “nombre de m’agrades” (que pot fer una màquina i en realitat no aporta massa a part d’engany o “confusió cerebral per números”), potser hem de començar a fixar-nos en la qualitat de les interaccions: quanta gent diversa participa d’una conversa aportant la seva opinió? Surten idees o projectes arrel de la conversa?

I de moltes més coses però és que ja m’estic estenent molt… Apa, fins aquí el meu resumillo :slight_smile:

3 'M'agrada'