[#Fediverse14] Revisió i ampliació llibret Fedi

Hola!
D’aquí a un meset (18/05/2022) la Fedi fa 14 anys. Per celebrar-ho, fa unes setmanes que estic revisant i ampliant el llibret que vam dinamitzar quan estàvem a la Lleialtec. Trobo que ara té una millor estructura i està més equilibrat.

Títol

Es deia “Fediverse: xarxes socials lliures i ètiques” però ara m’agrada més “Fedivers: mitjans socials federats per una web comunitària”. Què en penseu?

Antic índex de continguts

  • Conceptes bàsics
    • Xarxa vs. Servei
    • Lliure vs. Privatiu
    • Descentralització vs. Centralització
    • Principis vs. Control
    • Valor vs. Preu
  • Apodera’t!
    • A cada barri, un bastió
    • Local, coneguda i desconeguda
    • @lleialtec@santsenques.cat
    • Tria el teu node
    • Trobades Fediversals
    • Orgull de veïnes
    • Un protocol per a federar-les a totes
    • Res és perfecte
  • Bibliografia
  • Glossari
  • Enllaços d’interès
  • Crèdits

A més, aprofitant l’onada d’aquests dies, he ampliat la part del funcionament pràctic en les línies de temps i les publicacions. I afegit algunes anècdotes contemporànies a la part d’usurpacions i reinvencions de roda. També és novetat la secció “escales i voluntats” (Darius vs. Gargron) i la de “Onades fediversals”.

En fi, que us convido a revisar els textos i que sigui més coral la cosa. Els tempos serien:

Setmana del 18 al 24 d’abril

Setmana del 25 d’abril a l’1 de maig

Setmana del 2 al 8 de maig

Setmana del 9 al 15 de maig

Metodologia

Seria ideal fer-ho a la forja de LaLoka però no en sé prou i em crea inseguretat (tot i que sé que algun dia m’hi manegaré bé). Proposo treballar-ho per l’àgora mateix, en markdown. Fem un fil per setmana de continguts i anem comentant allà?

Traduccions

Del 18 de maig al 18 de juny, crec que estaria bé i potser seria possible traduir-lo a l’espanyol. T’agradaria dinamitzar aquesta part, @marcelcosta ?

Flipem-nos :wink:

Seria molt bonic (i útil) que també es traduís a altres idiomes, especialment a l’esperanto i minoritzades/minoritàries.

Aviam si a en @porru li ve de gust per l’euskera i a en Notxor per l’esperanto. I si no, no passa res tampoc. Si en @tuttle s’anima, doncs ho podria passar a l’anglès, en @xaloc al francès i l’ @evilham a l’alemany. Som un gran fòrum de les cultures a Can Fedicat :slight_smile:

En fi, mercès d’avançat i aviam què en surt.

3 'M'agrada'

Sí! Compta-hi.

Per a les línies, pots/podem utilitzar de partida el que vaig escriure:

2 'M'agrada'

Crec que no. No em sento molt identificat amb tanta lobotomia que representa ara per mi el fediverse. El discurs de sobiranies son buides.

Ho puc intentar, però no vaig massa bé de temps. Vaig mirant el que feu i intento ajudar :slight_smile:

2 'M'agrada'

Hola, com que vam penjar el contingut al viquillibres, es podria canviar-ho allà directament. Si no, moferixo per actualitzar lo. I a poc a poc fer el llibre a d’altres idiomes a mida que els traduíu.

https://ca.m.wikibooks.org/wiki/Fediverse

2 'M'agrada'

reHoli Francesc!

Merci per l’oferiment. Serà genial actualitzar-lo també a Viquillibres. Ja havíem comentat de traduir-lo a l’espanyol, com vam fer amb la versió antiga. Aviam si el tenim també en altres idiomes! :slight_smile:

3 'M'agrada'