Guguelades a les escoles

Escolta @doctorslump tu reps els correus de la llista del “SenseG”? S’està comentant aquesta notícia “Google es fa fort a les aules mentre creix la preocupació de les associacions de famílies”.

Quina vergonyeta que amb diners públics s’ensinistri d’aquesta manera… A mi només se m’ocorre recollir signatures perquè o desapareguin les formacions en guguel suit i altres gafamades o, almenys, que es destini més diner públic a projectes de programari lliure que a domadors de la vall del silici

Si algú s’apunta pel formulari, doncs tenim una eina magnífica que es diu LiberaForms :wink: Decidim què hi posem en aquest mateix fil, i jo el creo.

3 'M'agrada'

I aquí s’engega un altre debat.
Abans del confinament teníem els servidors de moodle del departament d’educació a un CPD de HP a la província de Barcelona.
Ara, el programari lliure que tenim com a departament d’educació, moodle i nodes (webs de centres), estant en servidors a AWS (d’Amazon).

3 'M'agrada'

L’únic que sabem fer és subcontractar serveis i infraestructures. La NASA catalana… quina pena.

Hola Enric! Que bé llegir-te per aquí! :slight_smile:

No ho sabia això… Però bé, si ho han migrat a can Bezos entenc que també es podria migrar a servidor propis…

1 'M'agrada'

Hola @titi, no, no els rebo. I sí que s’hauria de fer alguna cosa.
El LiberaForms és un dels projectes de @tuttle ?
Doncs vinga, el fem i després passarem l’enllça per tot arreu.

3 'M'agrada'

Molt bones @doctorslump !

M’alegro llegir-te per aquí :slight_smile:

Espero que agrada LiberaForms.

Salut.

Val! Jo en puc crear un i convidar-te, així el creem a 4 mans. Però potser hauríem de decidir primer què farem amb les signatures… (una instància al Departament?) I en funció d’això podrem saber quines dades demanar.

Hola Enric, benvingut!

És cert això que dius, i demostra la «confiança» que té el departament d’educació en tenir un CPD «propi», ja que confien molt més en AWS que en HP… si em permeteu l’expressió es van acollonir pensant que l’augment de feina al núvol que suposaria el confinament no podria aguantar-la cap CPD que no fos del nivell d’AWS… en fi

1 'M'agrada'

Oh, sorpresa…

“Google està fent la política educativa de la Generalitat”

https://www.elcritic.cat/entrevistes/lidon-gasull-google-esta-marcant-la-politica-educativa-de-la-generalitat-82707

2 'M'agrada'

Molt certa aquesta frase:

El Departament d’Educació ha fet una cosa molt perversa: dir a cada centre que triï quina plataforma i quin sistema vol utilitzar. Però les escoles no tenen ni la capacitat econòmica ni prou recursos humans per implementar plataformes tecnològiques alternatives. Això ho ha de fer el Departament d’Educació i ha de ser una aposta de país. No pot ser que l’Administració traslladi aquesta responsabilitat als centres, perquè el que acaba passant és que opten per productes ja dissenyats que són al mercat.

Educació hauria d’oferir infraestructures, personal i formació. Si no, els centres ja van molt justos de recursos.

1 'M'agrada'