Instal·lar subdominis a Yunohost utilitzant un domini dels que t'ofereixen

A yunohost (YH) tens la opció d’instal·lar les aplicacions en diferents dominis o subdominis i a diferents subdirectoris del domini seleccionat.

Per defecte, YH l’instal·la en el domini principal i en un subdirectori amb un nom descriptiu de l’aplicació, per exemple (domini.ynh.fr/wordpress).

Tant el domini com el subdirectori es pot canviar i a més es pot seleccionar que el subdirectori sigui l’arrel mateixa (seguint l’exemple, domini.ynh.fr/).

Una manera molt senzilla de crear “diferents dominis” és generar subdominis afegint “subdomini.” davant del domini. Així, podríem crear wordpress.domini.ynh.fr, blog.domini.ynh.fr o audio.domini.ynh.fr. Si el domini és propi, la creació i redirecció del subdomini l’has de fer tu i llavors afegir-lo com qualsevol domini a l’interficie d’administració de YH o via terminal. Si el domini és de YH, el procés és més senzill.

Crear un subdomini de YH

El primer que cal fer és accedir a “Noms de dominis > Afegir un domini > Ja tinc un domini”.

Allà, al nom del domini hi posarem la direcció del subdomini completa. En el meu cas on crearé el subdomini “test” és “test.mcosta.nohost.me”.

I ja està creat!

El domini té un certificat autofirmat. Si volem un certificat de Let’s Encrypt (recomanable, especialment si hi ha d’accedir gent que no sigui un mateix) hem de fer un diagnòstic primer:

imagen

I després, a la configuració del domini, afegir certificat SSL:

I ja tindrem el nostre domini amb certificat disponible per a seleccionar a l’instal·lar una nova aplicació. Algunes requereixen que ho instal·lis a l’arrel del domini (sense subdirectori). Aquest és el cas de Funkwhale.

imagen

5 'M'agrada'

Gràcies, el procés no és intuïtiu però amb l’explicació es molt senzill fer-ho.

3 'M'agrada'