Matrix vs. XMPP

Sembla que sí que val la pena que en parlem

El matrix.guifi.net abans em consumia molts recursos (2-4 GB de RAM?), especialment si es volia entrar a sales amb molta gent de diferents servidors (que representa molta complexitat per l’algorisme que fa la decentralizació). Així doncs, vaig sortir de totes les sales grans (ho faig via matrix.org) i vaig evitar que els usuaris ho puguin fer (pel bé del servidor). El servidor ara fa servir 1 GB de RAM com a molt i uns 11 GB d’storage estables (perquè va destruïnt dades de l’any passat) - abans anava creixent i creixent indefinidament. Diria que ho fem servir unes 15+ persones

[19:17:11] root@matrix:~# free -h
              total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:          1.9Gi       814Mi       160Mi       161Mi       1.0Gi       835Mi
Swap:            0B          0B          0B

ja tenen dendrite amb beta, que és una implementació del servidor amb golang, diuen que aquest tindrà un consum molt més reduït de RAM-recursos

Synapse started life off back in 2014 as a single monolithic python process, and for quite a while we made it scale by adding more and more in-memory caches to speed things up by avoiding hitting the database (at the expense of RAM).

src Redirect

si teniu altres preguntes de matrix, endavant, gestiono matrix.guifi.net des de 2017

les preguntes que tinc per a XMPP són:

  • quin ús de recursos necessita i quants usuaris sou?
  • suggerncia de client per a mòbil
  • suggerncia de client per a escriptori via web
  • funcionaria xifrat E2E per defecte?
  • el vostre servidor preferit per fer XMPP? prosody?
    • es pot configurar el servidor XMPP perquè guardi els missatges per 1 any?
3 'M'agrada'

Jo tinc el meu servidor de XMPP qie faig servir principalment amb la família. Normalment des de conversations al mobil, les imatges van donar algun problema per culpa de metronome al ynh però buscant pel forum ho vaig poder arreglar tocant alguna cosa a la configuració (em sembla que ara ja va bé sense tocar res). I pel que fa a la sincronització a l’escriptori amb el profanity ben configurat anava molt bé (però no és per a tothom això de la terminal) i ultimament he provat dino, des de la versió 0.2 sembla que la sincronització també va bé!

Pel que fa a recursos, som 3 usuaries basicament així que no puc dir massa però las raspberry 3 b+ en la que esta ni s’entera de que hi ha un XMPP funcionant.

Pel xifrat em sembla que per defecte la majoria de clients intenten utilitzar OMEMO.

1 'M'agrada'

Jo estic fent servir conversations al mòbil i gajim a l’escriptori.

Amb en Xaloc ho hem estat provant (imatges i tal) i ens ha funcionat. També uso com a servidor la meva instal·lació de yunohost en un VPS.

EDIT:
He trobat aquests dos clients web, però no els he fet servir:

1 'M'agrada'