[Moderació Índex] Manual per entrar nous projectes i nodes al repositori

Bones aquí explico com entrar nous projectes i nodes al Índex del FediCat:

El plugin que s’està utilitzant es diu Goods Category. En realitat està enfocat a servir per un catàleg de productes, però sembla que funciona també per la nostra idea.

Per entrar un nou projecte o node heu d’anar al menú general de l’esquerra del Wordpress i apretar a Goods > Add i després seguir aquests passos:

  • Nom (On posa: Afegeix títul)

Aquí s’ha de posar el nom començant sempre en Majúscula i seguit de minúscules.

Exemple: Colectivo Disonancia

  • Categories (A la dreta on diu: Goods Category)

Allà pots posar-ho a tantes categories com creguis (jo establiria un màxim de 3). Important: Si el poses a una subcategoria, també afegir-lo en la categoria mare. Al entrar un Node, no posar-lo en cap categoria més que a la ‘z.Node’ i les seves subcategories corresponents.

imatge

Allà mateix es pot afegir una categoria (+ Add category). Si el que voleu és afegir una subcategoria, s’ha de fer des del apartat Goods > Goods Category del menú general.

  • Etiquetes (A la dreta on diu: Goods Tags)

Allà s’hi afegeix idioma o idiomes amb els que es comunica i la eina o les eines que utilitza. Sempre s’escriu la primera lletra en majúscula i després minúscula. Exemple: Català, Peertube, Pleroma, etc.

imatge

  • Imatge/Logo (A on diu: Imatge destacada)

Potser això és el que fa més pal. Però crec que és important perquè tot plegat tingui un punt més estètic. El plan és descarregar-se la foto de perfil o el logo del projecte i pujar-lo allà. En el cas que estiguem afegint un node que no té logo (ni imatge de perfil), com per exemple barcelona.social, afegir el logo gran del fedivers que trobareu abaix de tot de la Mediateca.

imatge

  • Desactivar comentaris

imatge

  • Text

Aquí heu d’apretar a la pestanyeta ‘text’ per poder escriure en html i poder partir de les següents plantilles.

Plantilla Projecte/compte

<form action="https://mastodon.social/@sursiendo"><input type="submit" value="Vés al perfil" /></form>&nbsp;

Mastodon: <a href="https://mastodon.social/@sursiendo">@sursiendo@mastodon.social</a>

&nbsp;

Descripció

&nbsp;

&nbsp;

Plantilla Node

<form action="https://barcelona.social"><input type="submit" value="Vés a la instància/node" /></form>&nbsp;

Descripció: Node genèric per la província de Barcelona

Eines: Pleroma

&nbsp;

&nbsp;

(Dins del meu cap és bastant obvi quines parts s’han de substituir però si hi ha dubtes sobre aquesta part del text prgunteu i intento explicar-ho millor)

  • Ja està

És una mica pesat fer això per cada projecte, però crec que si ho fem així quedarà ben maco i accessible. Anirem poc a poc, però si ens ho repartim quedarà brutal!!

Qualsevol cosa ja sabeu!

2 'M'agrada'

Per cert, just ara anava a afegir els nodes que hi havien a fedi.cat però ja no hi són. @titi recordes quins eren?

Uff, aviam… N’he posat que hi eren i que no. Em centro més en “microblogging” i ja anem ampliant:

Fora bo fer visible la diversitat en microblogging, és a dir, que mostrem tant elefantets com pleroma com friendica o gnusocial. Igualment, jo preferiria avisar-les i si no volen estar a l’índex, les traiem.

Em sembla bé lo de la diversitat d’eines, però ho ampliaria a tot: peertube, funkwhale, etc.

També em sembla bé avisar-los per si volen estar a l’índex.

A part d’això, no sé si hauriem de posar totes aquestes instàncies. Moltes crec que no són d’interès general per la gent a qui va enfocada Fedi.Cat, però vaja parlem-ne. Jo posaria tots els nodes gestionats ‘des d’aquí’ o ‘enfocats a gent d’aquí’. Tot i que pot sonar molt facha (els d’aquí i els d’allà), ho dic amb intenció més aviat de crear i divulgar comunitats locals.

Genial. Serà cosa de formigueta, però…

Doncs si us sembla, les que posem les anem mencionant per la Fedi per demanar-els-hi el seu consentiment explícit.

Tens raó, amb les de més “proximitat” ja fem.

2 'M'agrada'