TMB App - Privativa, evidentment

Transports Metropolitans de Barcelona ha desenvolupat una aplicació dirigida a les seves usuàries on poden consultar i dissenyar viatges, veure notícies de l’estat de les infraestructures i fins i tot comprar-hi tiquets.

Evidentment, no és programari lliure i es distribueix a través de repositoris privatius. Si bé es pot operar relativament semblant a través de la web (a partir d’un compte personal), estan experimentant amb la validació del bitllet i estic segur que només serà amb el móbil.

He posat la següent queixa/reclamació a TMB:


Bon dia,

La aplicació TMB App sembla molt interessant. Tanmateix, és de codi privatiu.

Un programari distribuït per un servei públic hauria de ser lliure. En primer lloc perquè és de justícia que el codi realitzat amb diners públics pugui contribuir a la comunitat en forma de codi lliure reutilitzable. I en segon lloc perquè el servei tracta informació tan sensible com dades bancàries i de mobilitat, i hauria de poder ser auditable per a la comunitat.

També seria interessant que la aplicació fos distribuïda a través de repositoris alternatius als dels monopolis de Google i Apple (com per exemple F-Droid) . Això reduiria la dependència envers aquestes empreses americanes i permetria l’ús de la aplicació a qui no utilitza els seus serveis.

Moltes gràcies,
Marcel


Ja us explicaré si em responen i com evoluciona el tema.

5 'M'agrada'

Hola Marcel,
potser seria bo que et posessis en contacte o fessis publicitat d’això amb Caliu, que treballaven en aquesta línia en un grup de treball d’administracions públiques …
Vagi bé

4 'M'agrada'

Ben fet! Tan de bo tinguéssim alguna mecanisme per a fer-ho com a col·lectiu. A veure…

Veig que ja tenen altres problemes.

1 'M'agrada'