Un tal "Owncast" (VideoXat)

Coi, deu estar bé el programilla :wink:

Ahir me’n va parlar en @pedro i avui veig que en @marcelcosta el recomana per la Fedi :fediverse:

1 'M'agrada'

Té molt bona pinta, jo me’l vaig estar mirant fa uns dies i sembla molt interessant. Permet fer retransmissions de vídeo en directe amb un xat per a les persones que segueixen el directe.

M’agradaria provar d’instal·lar-ho en un servidor i veure com va la cosa a nivell de recursos. Tot i que els directes, poc a poc i amb limitacions, sembla que arriben a Peertube!! A veure si trobo temps de sota les pedres aquest nadal.

1 'M'agrada'

Jejeje, sí. Sembla molt interessant. I molt important, sembla fàcil d’instal·lar! jajajaja. Vaig mirar si yunohost en tenia una paquet però sembla que no.

La cosa es posa interessant!

2 'M'agrada'

Hola,

entre ahir i avui he provat owncast i peertube (release candidate amb streaming):

  • owncast m’ha donat un bajon al provar-la, no m’ha agradat (m’esperava més), especialment per lo que estic buscant. és una eina una mica de hacker i de autogestió-individualista (ho vaig des del meu servidor). Les instruccions d’instal·lació no tenen gaire en compte que el servei estarà en producció, al cap i a la fi, “ho faig a fer un streaming” vol dir, entro per ssh al servidor, poso un tmux o screen amb el procés en marxa, i ja està. Però si lo que voleu, és que qualsevol persona es monti un streaming a cops de click, no és l’eina. Pot ser que a mesura que es desenvolupa ho faci
  • peertube: molt bé molt bé, això de l’streaming amb peertube (i gestió de la quota) és un temazo. l’únic problema és que no té chat live, però si fas un html que tingui com a paràmetres l’embed del vídeo de streaming https://lamevaurl.com/?video=elvideo i que es crei una sala kiwiirc amb el nom del identificador del vídeo (o d’un altre nom que vulgueu posar perquè aquí ja és cosa de gustos), doncs ja tindríem un xat live basat en IRC que no es guarden les dades (lo qual crec que està molt bé tenint en compte que és un directe). kiwiirc frontend i ircd2 de server IRC l’hem fet servir en esdeveniments i un cop ben configurat 0 queixes (algun dia compartirem el full d’estils en qüestió i/o potser proposar-lo a upstream), i també l’hem matxacat quasi tota la funcionalitat perquè es vegi com el de l’owncast (i youtube): un xat senzill. jo que no sóc gaire de disseny, veig un problema de com gestionar els 2 iframes (player i xat) en cas de necessitat d’adaptar pantalla (ordinador vs mòbil)
2 'M'agrada'

Quina alegria sentir que el directe de peertube funciona bé!

Pel que fa a l’owncast, pel que he entès que has dit és que per fer-lo servir has de tenir accés ssh i que per tant has de tenir un mínim de coneixement per a fer-lo servir? A nivell de rendiment t’ha anat bé?

Gràcies pel report!

1 'M'agrada'

No recordo si owncast vaig arribar a provar l’streaming, però estic segur que anirà bé, parlem d’una tecnologia (HLS) ben madura que per una qüestió extranya ha arribat tard a les nostres comunitats.

Clar, està orientat a “hackers” o tècnics, ajustar el fitxer de configuració segons les necessitats del teu (i només teu) servei d’streaming, i llençar el servei per a tu. No està pensat per a usuaris.

Buscant analogia amb un altre tipus de programa. Una aplicació similar “hacker” seria el https://goaccess.io/ un analitzador de logs que implica poder accedir al servidor com a root, dir-li quin fitxer de log vol analitzar, i allò des d’un punt de vista d’usuari només es pot visualitzar (vs lo que és matomo que un cop instal·lat els usuaris el poden fer servir amb flexibilitat)

1 'M'agrada'

Pel que dius, entenc que serviria per a fer streamings des d’un compte oficial o des d’un col·lectiu que organitzi unes jornades, etc…

Per un plantejament més d’usuaris (com el que tenim a anartist serà millor una solució com peertube.

Guaita, veci! Arrel de converses per la Fedi, en Fanta ha escrit una entrada sobre Owncast on explica com muntar-lo :slight_smile:

2 'M'agrada'