Onada, xoc cultural i moderació

Holi,

Per qui no se n’hagi assabentat encara, hi ha una onada molt grossa provinent del Pajarracu. I és clar, aquests dies estem tenim un xoc cultural gegantí. A Barcelona social, de moment, la cosa està tranquil·la però, sincerament, preferiria tancar registres i que les usuàries existents convidin i amadrinin a les seves convidades.

Com ho veieu? Personalment, no tinc energies per moderar segons què, però aquest node per mi és un espai segur i m’agradaria que ho continués sent…

D’altra banda, arrel de l’onada i pràctiques tuiteres, estan sorgint nous acords a altres nodes, com el tema d’impersonar. I estic veient gent que fa llistes de gent i se’m posen els pèls de punta. Per si de cas: si us plau, no em poseu a cap llista ni m’arrobeu amb mil fedizens més.

1 'M'agrada'

Hola titi,

Com per no adonar-se’n!!

Com vulguis, però trenca una mica amb l’objectiu de la instància. Dit això, no m’importa i entenc el tema de les energies (jo tampoc en vaig sobrat).

Oído cocina!

Últimament el fedivers està una mica convuls, en molts sentits…

Ja ho he fet. Fins que decidim tornar-les a obrir…

El tema de les invitacions, crec que no més ho podem fer les admins:

invites_enabled: Enable user invitations for admins (depends on registrations_open: false).

Fa temps que penso que s’hauria de fer una revisió dels acords i potser replantejar el node. Ha plogut bastant des de que es va muntar… Obro un altre fil i proposo una quedada? Jo preferiria presencial però virtual potser és més inclusiu i fins i tot més eficient…

1 'M'agrada'

En @spla dona l’opció de les invitacions a mastodont.cat, i diria que qualsevol usuari pot usar-ho, no cal ser admin.

Jo també hi he estat rumiant. I per una banda dedicar esforços a donar servei de franc a gent que després usarà les xarxes per les seves dèries, que fins i tot poden ser dèries que no ens fan fred ni calor o no ens molen és un problema. El temps de militància personal, del que els que militem no anem sobrats, potser dedicar-lo a coses que construeixen els valors que ens paguen la pena, oi?

Ok fins aquí. Suposo que en això podem veure’ns representats molts.

Ara bé, si estem donant la turra amb el rollo anti-GAFAM, les xarxes més lliures, menys oligopòliques, en contra del model de jardins tancats, etc. quan resulta que podem fer un sorpaso a un d’aquests gegants, ens arronsem i no donem opció a la gent, gent del carrer, que voldria canviar de model??

Per això he estat rumiant i penso que el que podria quadrar el cercle és oferir serveis autosustentables: que paguin la infraestructura, els servidors, i també la dedicació de la seva administració. Llavors, en comptes de militància és, simplement, feina, i potser no de la pitjor (construir un model millor de xarxa).

Per això he fet aquesta proposta:

Noves instàncies per l'onada de Twitter-Musk

1 'M'agrada'

Sí, però des de pleroma (que és el que utilitza barcelona.social) crec que no es pot fer, a diferència de Mastodon. No n’estic segur, però el que diu la documentació és això…

Em sembla bé. Estic d’acord que el projecte general ha canviat des que el vam muntar. Si vols obre un nou fil i ho coordinem (jo també prefereixo presencial. Potser podríem fer una opció híbrida).

La idea inicial quan vam muntar això era que tots aquests projectes (fedicat, barcelona.social) formaven part d’una associació, que donés ampara a projectes de cultura lliure, amb els nostres propis també. En aquell context, una instància oberta tenia molt sentit per donar una porta d’entrada al fedivers. Tot i que hi vam dedicar molts esforços, això ha quedat a mig camí. Per tant, pot tenir sentit revisar quina funció li donem a barcelona.social.

El que dius és una bona idea i hi ha algunes associacions i col·lectius que ho ofereixen. Jo per ex. estic a pangea i hi tinc el correu (i un nextcloud, però no el faig servir). Anartist és un altre projecte en aquest sentit, que ha sortit regular. Per mi el principal escull és que la gent està acostumada al “gratuït” i no està disposada a pagar per serveis. Però si trobes gent sensibilitzada, és un molt bon model.

1 'M'agrada'

Val, doncs obert està! :slight_smile:

1 'M'agrada'

Hauríem d’informar que hem tancat registres i que, fins almenys la quedada, les que ja hi són poden demanar convidar amigues sempre i quant les amadrinin.

Potser es pot fer petició via missatge personal a la Fedi? Si tens ganes de gestionar això bé, i si no, doncs es tanquen registres fins la quedada, que tampoc queda tant…

Totalment d’acord.

Sí, ho podem gestionar així fins que acabem de decidir. Em poden escriure a mi.

1 'M'agrada'

Okis, ho tenim! :slight_smile:

1 'M'agrada'