Acords de convivència per bcn.fedi.cat

Ara ho entenc. Però ara no sé si és això que configura les opcions “Aspecte i Sensació dels apunts”:

  • Estil de visualització de la conversa
  • Replega els apunts amb avís de contingut

Hauria de trastejar una mica…

Sí, sí, s’intenta però fa mandreta :wink:

1 'M'agrada'

Hola!

Avui m’he fixat que akkoma també oculta parcialment les publicacions llargues. Això no soluciona en part la molèstia que poden ocasionar aquestes?

imagen

Doncs suposo que sí.

1 'M'agrada'

Hola,

Sobre el que dèiem ahir del covenant (pacte) de Mastodon, aquí hi ha els punts traduïts:

  1. Moderació activa contra el racisme, sexisme, homofòbia i transfòbia. Les persones usuàries han de tenir la confiança que s’estan unint a un espai segur, lliure del supremacisme blanc, antisemitisme i transfòbia d’altres plataformes.
  2. Còpies de seguretat diàries. És important que les persones usuàries tinguin la confiança que un entrebanc amb el cable de corrent o un canvi de bit “graciós” no faran que es perdin totes les seves dades. Tenir una estratègia de còpies de seguretat és una necessitat bàsica quan es proveeix un servei públic.
  3. Com a mínim una altra persona té accés d’emergència a la infraestructura del servidor. Diverses circumstàncies poden impedir que la persona propietària del servidor Mastodon pugui resoldre emergències tècniques. Per això més d’una persona han de poder tenir aquest accés.
  4. Compromís d’avisar a les persones usuàries com a mínim 3 mesos d’antelació en cas de tancar el servidor. A vegades els serveis s’apaguen, és el cicle de la vida. Però les usuàries han de tenir la confiança de que els seus comptes no desapareixeran d’un dia per l’altre, de manera que tinguin temps d’exportar les seves dades i trobar un altre servidor.

Trobo que tots els punts tenen sentit. Per una banda semblaria que podríem apuntar a aquest document, ja que suposadament està traduït a diversos idiomes, però no sembla funcionar correctament la selecció d’idioma. Per això l’he traduït directament per posar-lo aquí.
Però hi ha una cosa que no m’agrada d’aquest document: com s’ignora, suposo que deliberadament, el fet que el Fedivers és més gran que Mastodon. Per tant això seria un bon motiu per no apuntar al document aquest (tot i que sí el mencionaria), i per tant posaria directament aquestes directives en algun lloc. Tal i com ho veig, en part són acords de convivència (punt 1) i en part condicions de servei (punts 2 a 4).

Seguim!

3 'M'agrada'

Merci per les infos. Comentaris:

Potser m’agradaria més: “Volem construir un món més just a través d’espais segurs, igualitaris, que fomenten la diversitat en general i la humana en particular.”

És seriós fer còpies de seguretat, però diàries no sé si cal en el nostre cas… Ni idea cada quan es fan però està bé donar aquesta info.

No sé si complim aquest punt ara mateix… Però sí, hi estic d’acord. Afegiria el domini com a infra del server, i ara mateix som dues persones que hi tenim accés però una està molt i molt desconnectada…

Em sembla molt raonable.

“MastoCentrisme”, jeje. I sí, al final dels acords podem posar alguna cosa com: "Acords elaborats gràcies als acords previs de barcelona.social i al Mastodon Server Convenant. Més informació sobre terminologia usada en aquests acords (i enllaç a un altre fil amb Glossari de termes).

Ben vist :slight_smile: Hauríem d’acabar de polir doncs aquests punts també, però bé, xino-xano, els bàsics més o menys ja els tenim. Per cert, enlloc de crear un fil nou, he modificat una miqueta l’inicial, afegit els apartats. Ara és editable! I si fem un nou fil, potser que sigui el de complement de termes, diguem, en forma de glossari…

Amb la tonteria, quina feinada, eh…

1 'M'agrada'

Hola,
responc ràpid perquè ja estic a punt de marxar i quedar-me desconnectat d’Internet en força dies:

M’agrada més aquesta formulació, més genèrica i en positiu.

Exacte, si simplement diem amb quina freqüència les fem, guai. L’ideal seria tenir també un pla de còpies i també de passos per a la restauració (per no haver de pensar-ho gaire quan hi hagi una emergència).

Jo m’ofereixo també per tenir-hi accés i m’encantaria aprendre el que calgui per ajudar tècnicament en el manteniment.

:+1:

Sí, més del que sembla!

El fil aquest entenc que és públic de veure (hauria de ser-ho, penso), però no públic d’intervenir-hi, o com va?
Bé, més cap a finals d’agost podré reincorporar-me a aquesta tasca. Si cal prendre alguna decisió, per mi aneu fent, perquè crec que estem força alineats.

Així doncs, bon estiu!

3 'M'agrada'

Em sembla que aquesta informació és important, però crec que el text original està molt enfocat a un servei. I no ho som com a tal. La responsabilitat recau sobre les persones que administrem el servei en un sentit comunitari i cal anar en compte amb la assimetria d’questa responsabilitat. Dit això, en principi s’estan fent còpies del servidor diàries i les estic emmagatzemant en un servidor extern de backups compartit amb anartist.

Genial! Quan tornis/tornem ho gestionem i ho anem parlant.

Salut!

3 'M'agrada'

Hola!

@Eudaimon, vols que quedem virtualment un dia de setembre (ara sóc fora fins el 29) i revisem junts com tinc montats els backups? Com si fos un tour virtual :slight_smile:. Potser la @titi també s’hi anima…

2 'M'agrada'

Perfecte, sí! Aquest 1 de setembre torno a l’escola i sabré els horaris que faré abans de començar classes (el dia 12), així que ja diré quelcom :pray:

2 'M'agrada'

Bones,
Aquesta setmana que ve la tinc ja força liada. Què tal a partir del 12? Tindré en general els matins lliures entre setmana, i estaria disponible a partir del 12. El cap de setmana del 16 i 17 el tinc tot ocupat. La setmana següent la tinc força lliure (matins dll-dv, dissabte tot ocupat, diumenge lliure). Tot i així estic pendent de tancar alguns horaris d’“extraescolars” que m’ocuparan algun forat, però més o menys estic així ara mateix. Què tal?

Ei! Jo matins entre setmana impossible! Tens alguna tarda? De caps de setmana, tinc bastant lliure el del 9-10 i el del 22-23.

Doncs la primera tarda que podria seria la del dilluns 18 (a partir de les 19:30). També el diumenge 24, de moment a qualsevol hora. Està l’agenda apretada!

1 'M'agrada'

Dilluns a les 19:30 estaria bé! @titi, t’apuntes al tour?

1 'M'agrada'

Iep! Jo estic disponible, ho fem avui, doncs? Ara et contacto per DM, @marcelcosta , per veure com ho fem.

1 'M'agrada'

Ei!

Quedem a https://meet.guifi.net/fedicat

1 'M'agrada'

Guai! En uns minuts entro

Okis. Ja he revisat el pad i he fet una mini-actualització a la primera entrada d’aquest fil.

cc @marcelcosta @Eudaimon @xaloc

2 'M'agrada'

Revisat!

Quan volgueu ho copio a al node.

1 'M'agrada'

Per mi endavant! Gràcies! :pray: :sparkles:

1 'M'agrada'

Doncs ja tenim acords de convivència!

Ara podem:

  • Iniciar el fil a l’àgora expandint els apartats que creiem necessaris.
  • Acabar de definir el formulari de registre i publicar-lo.
  • Canviar el domini a Nodes | fedi.cat.

Salut!

4 'M'agrada'