Adéu, Etalab? (fedi i govern francès)

Una pena… Per a qui no ho sabés, el govern francès va muntar una instància de Mastodon i hi podien tenir usuària les persones amb correu del govern.

En fi, que no ho han sabut valorar ni promocionar perquè si no, no tancaria… Em recorda a somsants i a santsenques… No sé si ja existeix un cementiri de nodes però si no hi és, l’hauríem de crear… RIP Etalab :cry:

4 'M'agrada'

Una pena… No ho coneixia i sembla un projecte molt interessant. Moltes gràcies per compartir-ho.

Pel que entenc de l’escrit citat (el francès no és el meu fort) sembla que el projecte mor d’èxit:

  • Hi ha hagut demanda del personal de l’administració pública, amb més de 1.600 comptes creats.
  • no hi ha hagut problemes de moderació
  • i amb el suport (voluntari) de la comunitat s’han superat les dificultats, fins i tot aquelles referents al manteniment.

A partir de l’escrit citat, (si és que ho interpreto correctament) sembla ser que la raó del tancament provindria d’una manca d’energia per dedicar al manteniment i evolució del projecte, sense que quedi massa clar si es tracta de manteniment i evolució tècnica (infraestructura i aplicacions) o d’altres aspectes (p.e. promoció del projecte -com comentes-, definició d’un full de ruta del projecte dins l’entitat, etc.).

A mode d’aprenentatge, seria interessant conèixer estimacions referents a l’esforç que poden requerir projectes d’aquesta mena, per intentar que futurs projectes neixin degudament dimensionats.

Algú té informació al respecte que pugui compartir?

2 'M'agrada'

Per no deixar-ho en una pregunta oberta (ja que no tinc respostes), tot i suposar que no serà aquest el focus principal de l’esforç, he intentat estimar el nombre d’actualitzacions del programari Mastodon a partir de les versions alliberades. He identificat 14 versions (+2 backports) en els darrers 20 mesos. Una mitja de 2 actualitzacions del programari cada 3 mesos.

2 'M'agrada'

La veritat és que no ho acabo de pillar… Però havien de tancar l’1 de juny i ara diuen que tanquen l’1 de setembre.

Actualització 16 juliol: No sé quina mena de desconnexió interdepartamental tenen a França però tenint en compte que hi ha les apps del govern i tenen eines federades, seria ben curiós que deixessin caure el Mastodont… (excepte que sigui per muntar un Pleroma, és clar, hehe)