Anàlisi de la bombolla fediversal

Holi! I bon any! :tada:

Crec que programar això no hauria de ser molt difícil però no sé per on començar…

Descripció

M’agradaria crear un petit programa per analitzar una mena d’índex de diversitat d’interacció. O sigui, una eina local que et digui amb quants programaris i nodes diferents interactues. A més d’un llistat en text, seria bonic que generi una representació visual accessible en forma de formatget.

Exemple de llistat de programaris

  • 4 nodes de Peertube
  • 5 nodes d’Akkoma
  • 3 nodes de Pixelfed
  • 1 node de Friendica
  • 10 nodes de Mastodon
  • 3 nodes de Pleroma

Exemple de llistat de nodes

Proposta

Si algú s’anima, fem un grupet, triem llenguatge de programació, mirem on i com hauria d’anar a buscar les dades, com generar el formatget, etc.

Si es pot crear en quatre mesos i mig, crec que podria ser una bonica iniciativa per celebrar el 16è aniversari fediversal d’enguany :slight_smile:

Algú s’anima?

2 'M'agrada'

Interessant!

Hi podem anar donant voltes i així reemprenem la idea de mètriques de qualitat versus quantitat.

Per cert, quant a interaccions, et refereixes a qualsevol tipus? Pot no ser massa fàcil… Seguits i seguidors és més fàcil.

Quant al llenguatge, jo amb python m’hi veig en cor!

EDIT: no tenim cap forja comunitària, no? Potser ho podríem desenvolupar a codeberg?

1 'M'agrada'

Només imaginava a qui segueixes (seguits).

Val. Així me n’ensenyes :wink: I si ho veig factible, aviam si algun dia el tradueixo a algun llenguatge visual, hehe.

Sí, sí, tècnicament, crec que tenim de tot :slight_smile:

He creat un compte però crec que m’han de validar.

Ja estic treballant en una primera versió.

Quina velocitat!

Com crec que “farem soroll” i el Discourse ens picarà la cresta, obrim una categoria privada o n’aprofitem alguna de ja creada ?

1 'M'agrada'

Si? Jo crec que ja està bé així… No sé si cal obrir una categoria només per aquest fil i està bé que sigui obert.

Que es queixi!! :smile:

1 'M'agrada'

D’acord, ja tinc un codi que ho fa. Les figures del meu compte:


També et treu els números en un csv.

Ara falta:

  1. Adaptar-ho a altres programaris, de moment ho he fet amb l’api d’akkoma però no sé si tots els programaris ho tenen igual.
  2. Adaptar-ho a format web, de moment tot funciona en local…
2 'M'agrada'

¡Alça, Manela! Com mola! Ja m’ensenyaràs com funciona :slight_smile:

1 'M'agrada'

Pim, pam, que crack! Em trec el :tophat:

I aprofito per desitjar-vos bon any, fedicompanyes! :pray: :sparkles:

3 'M'agrada'

Igualment, @Eudaimon!

Ja he publicat una primera versió del codi!

2 'M'agrada'

A veure si m’obro compte i intento ajudar amb els passos següents! Bona feina!

1 'M'agrada'

Genial!

Ja ho he adaptat per Mastodon i Pleroma (la versió publicada).

EDIT: és molt més ràpida la app amb akkoma perquè la api ja et diu quin software utilitza cada seguit (crec que és perquè akkoma ho mostra) mentre que amb pleroma i mastodon ho he d’anar preguntant a la api remota (ho fa una vegada i ho emmagatzema).

1 'M'agrada'

A l’espera que m’activin el compte a la forja de la exo et deixo aquí un parell de issues :P.

  1. Crec que s’ha de treure json dels requeriments que ja ve per defecte a python i sinó dona problemes a l’hora de fer pip install -r requirements.txt

  2. Si no hi ha la carpeta outs creada el codi falla. S’hauria d’afegir que s’ha de crear al readme o al codi crear-la si no existeix.

(puc intentar fer-ho jo si tinc el compte en algun moment, el que no se si cal ser soci de la exo per que l’activin o alguna cosa així que no he sabut trobar info al respcte)

1 'M'agrada'

Dels meus 10 nodes amb més interacció n’hi ha 4 que ja no existeixen :pensive:

1 'M'agrada'

Merci!!

Ja ho pensava, merci per confirmar-ho. Ara ho trec.

En principi aquesta línia hauria de fer el fet:

import os
if not os.path.exists("outs"):
    os.makedirs("outs")

Ah! Però ara veig que l’hauria de posar abans de crear les taules. Fet!

No sé si cal ser soci, però clar mentre no federi… Si no ho podem anar comentant per aquí! PD: jo vaig escriure a info@exo.cat per a que em diguessin alguna cosa.

1 'M'agrada'

Ara tot perfecte!! Merci!

Ara ho faré doncs.

1 'M'agrada'

No sé si hauríem de filtrar els que estan caiguts… Per una banda pot ser un cementiri de nodes que no acabi de reflectir la informació real, però per l’altra han format part de les interaccions en algun moment…

Crec que filtrar-los no, com bé dius han format part de les interaccions i crec que un dels problemes que tenim a la fedi últimament és que ràpid s’oblida tothom dels que han vingut abans a fer camí però que ja no hi són.

Però potser si que podria ser interessant saber quin percentatge de comptes segueixen actius i quins ja no. Tot i que pot ser difícil saber si és una caiguda temporal o si realment han desaparegut.

Bé, això opino jo, estic obert a altres opinions!

2 'M'agrada'