Hola!
Ara mateix tenim el servidor quasi ple, al 94%. @xaloc, tens idea de com alleugerir-ho?
Salut
Entenc que deu ser la base de dades, intentaré fer una ullada a veure si hi ha res fàcil que pugui ajudar.
Efectivament la major part de l’espai és cosa de la base de dades. En principi tenim una tasca per eliminar objectes vells sense interaccions però sembla que no funciona ara mateix ja que requereix espai en el disc per fer-ho i no n’hi ha suficient.
Tenim bastants logs que podem intentar eliminar per fer espai en el disc de forma temporal per veure si ajuda i la tasca pot fer la feina. Sinó ens haurem de plantejar eliminar a mà entrades de la base de dades.
No se que en penseu, provem primer de reduir logs i veure que passa?
Edit:
També seria bona idea fer un vacuum full però això també requereix espai extra al disc.
Endavant!
He executat la tasca manualment amb l’opció --limit 10 i la resta igual, sembla que hi ha coses que s’estan “netejant” però fa 30min que va. Seguiré actualitzant.
Edit:
Sembla que la part --prune-orphaned-activities es queda penjada, segurament n’hi ha massa i la query no acaba mai.
Estic intentant fer-ho manualment amb la tasca directa i passant un limit.
Edit 2:
No tinc molt clar el què però sembla que hi ha alguna cosa netejant la base de dades ara, seguiré controlant com va la cosa a veure si en algun moment es pot fer el vacuum sencer però necessitem 1/3 de la mida de la base de dades per fer-ho sense problemes.
Gràcies, @xaloc!
@xaloc, com va quedar el tema? Si vols ens podem coordinar per avançar. O podem quedar un dia (tot i que hauria de ser a partir de la setmana que ve).
Doncs estem una mica en un limbo. Hi ha una mica més d’espai ara mateix però s´hauria de fer un full vacuum per acabar de resoldre el problema. El que passa és que per fer-ho necessitem tenir uns 9-10GB lliures i només tenim la meitat d’això.
Podem quedar per mirar el problema junts (un parell més d’ulls sempre van bé) i mirar com avançar. La setmana que ve estic lliure així que diga’m quan pots i quedem ![]()
Una coseta, no es podria contractar espai extra una estona, i després de la neteja, alliberar-lo?
o això o s’esborra tot el que sigui més vell de x temps.
Crec que estaria bé trobar un moment per mirar-ho conjuntament i valorar opcions. Vaig a tope, però…
Jo igual, però una tarda o un finde amb temps m´ho puc organitzar.
si serveix, jo m’hi puc sumar a fer un cop de mà, encara que entenc que la dificultat més gran és trobar l’estona per fer-ho ![]()
Vale, ja estem en aquesta situació. Ara es podria fer la reducció sense el problema de l’espai.
Vols dir que hi ha més espai contractat? Al servidor encara veig el disc al 94% ![]()
mmm. Pot ser que s’hagi de reiniciar? És com si en teoria tinguessim 80 GB però el volum encara és de 40…
EDIT: si no ho podem preguntar a scaleway…
Segurament sigui això, igual podem aprofitar per fer un apt update && apt upgrade i reiniciar.
Edit: el system volume diu 40GB igual s’ha d’afegir a un volum en particular l’espai extra?
Ho hem de preguntar bé, perquè no vull montar un volum separat (la bbdd va tot junta). Volem que sigui l’espai de l’arrel.
Si vols prova de reiniciar.
Vale, he obert un ticket a scaleway i pel que sembla el que tenim ara són dos volums de 40 GB i no hi ha manera fàcil d’ampliar el “root” a 80 GB.
No sé si hi ha alguna manera de enviar part del que ens ocupa a aquest segon volum…
Crec que el que haurem de fer és fer una snapshot del disc que tenim ara, deseganchar-lo, crear un nou disc amb 80 GB i volcar-hi la snapshot.