Construïm en femení (i amb programari privatiu)

M’agradaria transmetre el meu malestar. Trobo indecent que des de l’administració s’obligui a usar programari privatiu.

Fa uns dies em vaig interessar per “Construïm en femení”

I com la meva proposta de construcció va encaminada a la cultura lliure, vaig enviar un correu demanant si hi havia manera de participar usant programari respectuós (només tenen guguelades). La resposta, literalment, va ser:

Al programa es fa servir un programari no respectuós i hauries de acceptar-lo per participar. Sentim no poder ajudar-te més"

És a dir, és incompatible rebre suport administratiu i defensar els teus drets digitals. Una vergonya. Innovació socioeconòmica amb perspectiva de gènere, diuen que fan… Només em queda fer una instància a l’Ajuntament que seria paper mullat… Quina desesperació…

PD: no sabia a quina categoria posar aquesta entrada.

5 'M'agrada'

És horrible. Increïble que des de les institucions públiques no es treballi amb formats (i eines) estàndar…

2 'M'agrada'

Al programa es fa servir un programari no respectuós i hauries de acceptar-lo per participar. Sentim no poder ajudar-te més"

I es queden tan amples.

4 'M'agrada'

Res non verba (Fets, no paraules)…

Ahir em van tornar a escriure de Barcelona Activa:

Allà no hi havia cap adjunt ni res al cos del text… Tot i que començo a pensar que, tant l’Administració com l’ESS es mofen de mi, he respost amb tota la no-violència que he estat capaç de redactar:

No veig cap adjunt ni tampoc res al cos del correu… Igualment, suposo que, més enllà de la inscripció, per participar hauria de fer servir programari privatiu. I no vull, perquè usar programari lliure és el criteri més bàsic per començar a defensar drets digitals.

M’hagués agradat proposar un projecte integral de cultura lliure, en la línia d’Aprenentatges Tecnoètics, un projecte que justament Barcelona Activa va desestimar al 2019, i que havia de ser la continuació d’Equipaments Lliures: https://equipamentslliures.cat/ Però em feu triar entre drets i oportunitats…

Em dol llegir documents del vostre portal de transparència (com “el codi ètic” o “el Green Deal”) on es parla de drets i empoderament quan, en realitat i amb diner públic, s’obliga a usar programari privatiu. I només desitjo que us preneu seriosament el tema i que es comenci a treballar en aquest sentit per donar oportunitats a gent empobrida com jo, i no a multinacionals multimilionàries que, amb el vostre beneplàcit, impedeixen una transformació digital qualitativa.

Mercès pel vostre temps.

En fi… Potser sí que, tot i que quedi en paper mullat, hauria d’adreçar una instància a l’Ajuntament… Almenys perquè quedi constància d’aquesta abismal i desesperant incoherència que lluny d’empoderar, ensinistra a la població…

Per cert, al meu glog hi ha una entrada al respecte que hauré d’actualitzar…
gemini://gemlog.gamifi.cat/glog/2021-10-12_barcelona_desactiva.gmi

Actualització 25/10: I em responen:

Ara, a agafar forces per generar paper mullat (crear una instància a l’Ajuntament). A mi em sembla ja massa cínic tot plegat…

5 'M'agrada'