Còpies d'un servidor, què guardar?

Hola!

Tinc una pregunta, si vull fer una còpia de seguretat d’un servidor VPS, quina és la millor manera per fer-ho? Em refereixo a si fent una còpia de “/” després podré restaurar-ho i que quedi ben configurat. Si no, què hauria de copiar? Ho pregunto pensant en còpies incrementals, tal com tenim a la documentació a sysadmins o per utilitzar el programa borg.

Gràcies!

@tuttle

Això depèn dels teus gusts.

Hauràs de pensar quines son les coses que no vols perdre.

Si facis una copia de /, hauràs de mirar si el proveïdor dona la opció de fer-ho servir.

El borg està molt be.

1 'M'agrada'

No acabo d’entendre això.

Si vulgués restaurar, no hauria simplement de copiar tots els fitxers altre cop a “/”? Què depèn del proveïdor?

Penso que si vagis reemplaçant tots el fitxers de /, el sistema operatiu no aguantarà. Una copia així serveix per recuperar una màquina virtual. El @pedro sap mes de això.

1 'M'agrada'

No m’ha quedat clar si es pot fer o no… :sweat_smile: jejeje.

Vols fer una copia de un contenidor LXC oi?

Si es així, la millor manera de saber-ho, es provar-ho. De fet, sempre hem de comprovar si les copies estan funcionant correctament, i això es fa fent una recuperació.

1 'M'agrada'

Doncs no exactament. Ho estic pensant per fer còpies de seguretat dels VPS d’anartist. Ja en fem, però un problema és que no són còpies “desduplicades”, així que sempre ocupen la totalitat dels fitxers (encara que estiguin repetits els fitxers). És impossible guardar massa versions “antigues” així…

Fem servir Virtualizor, que crea els VPS amb kvm.

EDIT: totalment d’acord amb lo de restaurar i comprovar si funciona…

1 'M'agrada'

Hi ha servidors que permeten fer snapshots. Diria que son els que tenen alguna mena de virtualització. Per exemple els cloud d’ iwstack En aquests pots establir que et faci, que et diré, 1 snapshot diària i una mensual, per dir algo, i que en retingui un de les mensuals i 2 de les diàries. Si algo peta, és fàcil tornar enrera perdent poca info…

Però en general, sense haver de fer una còpia de tot, suposo que dependrà del que tinguis pots fer una còpia del que és important. Per exemple, jo als meus servidors web només faig còpia de les BBDD i dels directoris web /var/www (les faig incrementals usant backupninja).

Si peta el servidor doncs he de muntar les webs en un nou servidor.

També s’acostuma a copiar el /etc que és a on acostumen a anar els fitxers de configuració dels programes. Jo no les he fet servir mai. Creuem els dits.

1 'M'agrada'

Gràcies!

Ara mateix ho estem gestionant amb snapshots de les virtualitzacions. No és la forma més eficient però sí la més senzilla de restaurar…

Jo des de fa poc, a part del backupninja per fer còpies incrementals (diria que amb rsync), estic usant borg, a borgbase, que té bons preus i desenvolupen eines per la comunitat. I és increïble l’estalvi d’espai que suposa…

No són tan fàcils de recuperar com les snapshots, és clar, sobretot si no guardes una còpia de tot el sistema, però permeten tirar enrere, que és una funcionalitat que pot anar bé…

1 'M'agrada'

El borg pot fer un pull des del servidor? O el servidor ha de fer un push cap a borg ?

Pot ser que m’he de actualitzar, però m’agrada tenir les copies tan sols en xarxes tipus 192.168…

El que fas és que a l’ordinador ORIGEN, que te instal·lat el borg, fa un PUSH cap al servidor receptor, DESTINACIÓ. La còpia s’envia encriptada i comprimida. I només els canvis, amb el que s’anomena, em penso, deduplicació, que és realment molt eficient.

Així es. Ja que tinc el servidor de copies darrera en un tallafocs, faig rsync + btrfs