Còpies d'un servidor, què guardar?

Hola!

Tinc una pregunta, si vull fer una còpia de seguretat d’un servidor VPS, quina és la millor manera per fer-ho? Em refereixo a si fent una còpia de “/” després podré restaurar-ho i que quedi ben configurat. Si no, què hauria de copiar? Ho pregunto pensant en còpies incrementals, tal com tenim a la documentació a sysadmins o per utilitzar el programa borg.

Gràcies!

@tuttle

Això depèn dels teus gusts.

Hauràs de pensar quines son les coses que no vols perdre.

Si facis una copia de /, hauràs de mirar si el proveïdor dona la opció de fer-ho servir.

El borg està molt be.

1 Like

No acabo d’entendre això.

Si vulgués restaurar, no hauria simplement de copiar tots els fitxers altre cop a “/”? Què depèn del proveïdor?

Penso que si vagis reemplaçant tots el fitxers de /, el sistema operatiu no aguantarà. Una copia així serveix per recuperar una màquina virtual. El @pedro sap mes de això.

1 Like

No m’ha quedat clar si es pot fer o no… :sweat_smile: jejeje.

Vols fer una copia de un contenidor LXC oi?

Si es així, la millor manera de saber-ho, es provar-ho. De fet, sempre hem de comprovar si les copies estan funcionant correctament, i això es fa fent una recuperació.

1 Like

Doncs no exactament. Ho estic pensant per fer còpies de seguretat dels VPS d’anartist. Ja en fem, però un problema és que no són còpies “desduplicades”, així que sempre ocupen la totalitat dels fitxers (encara que estiguin repetits els fitxers). És impossible guardar massa versions “antigues” així…

Fem servir Virtualizor, que crea els VPS amb kvm.

EDIT: totalment d’acord amb lo de restaurar i comprovar si funciona…

1 Like