Deriva de fons europeus

Hola, hola. Quina merda tot…

El problema

Per qui no ho sàpiga, des del 2020 el programa Horizon EU de la Comissió Europea finança projectes de programari lliure a través dels fons Next Generation Internet. Les convocatòries es fan a través de NLnet, que potser us sona perquè gairebé tots els programes fediversals i d’altres (com LiberaForms) en reben finançament.

Doncs resulta que al 2025 sembla que es tancaria l’aixeta al programari lliure per finançar mandangues d’allò que en diuen “Intel·ligència Artificial”.

Fer pinya

S’ha escrit una carta oberta i es convida a signar-la:

Les signataires de cette lettre doivent avoir publié celle-ci et avoir attaché le lien vers la publication pour apparaître ci-dessous

O sigui, que per signar cal posar el text per algun racó enllaçant cap a la publicació del pad. Si mínim dos personetes fan corasonsito o contesten positivament, proposo crear un fil nou, copiar el text, enllaçar al pad i contactar-les perquè ens sumin a signants. Si en algun moment algú se sent amb energia, seria ideal passar-lo al català. Ja direu!

Font

Actualització 12/07/2024

He llegit millor i he vist que és autosignable. He creat el fil de suport a la carta i ja som a la llista. Està clar que al 2025 veurem com es malbaraten carretades de milions en xuminades però al menys aviam si ho podem estroncar de cara al 2026. En fi, qui fa el que pot no està obligat a més, diuen. Mercès a les que heu volgut signar :slight_smile:

Actualització 19/07/2024

More than 60 organizations have signed on to an open letter asking the EC to reconsider

Font: NGI project may lose funding [LWN.net]

No els he comptat però sí, déu ni do. També se’n fan ressò a altres mitjans:

Actualització 23/07/2024

He comptat les signatures i me’n surten 109. He vist que també ha signat LiberaForms i a ca l’eXO s’ha proposat signar. Aviam què passa al final amb tot això…

De moment, a mi m’està encantant descobrir projectes gràcies al llistat de signatures :slight_smile: “No hay mal que por bien no venga”, que diuen…

5 'M'agrada'

Em sembla bé signar-la a veure si en algun moment trobo temps i energia per traduir-ho.

2 'M'agrada'

Tranqui. I si no, tampoc passa res.

Ah, per cert, fa una estona la Comissió Europea ha anunciat aquest malbaratament de diner públic:

AI factories are expected to be deployed in 2025.

El millor, és clar, els comentaris…

2 'M'agrada'

No sé si os suena el dios Moloc. Hay un poema (parte II) que para mi vale la pena leer.

Con la primera lectura da la impresión que habla del Capitalismo pero en realidad habla de una trampa, la trampa que pone Moloc para esclavizar a la humanidad.

El cebo es la codicia, el deseo de hacerte con lo que compartamos.

Hay muchísimos ejemplos del mundo moderno donde se ven grandes números de personas por no decir el especie humano entero atrapado.

Moloc.

Las primeras chicas que se hicieron fotos con labios de pato, pasadas por un buen filtro, guapas y monas, para después subirlas a Instagram, se vieron recompensadas por un aumento en el número de seguidores de su cuenta. Ganaron.
Con el tiempo, todas hacían lo mismo. Era botox i poses o nada, el olvido, zero seguidores.
Una vez normalizado nadie sacaba provecho . Todos atrapados por Moloc, nadie gana nada por encima de los demás. Lo que antes marcaba una diferencia ya no significa ninguna ventaja, sinó todos atrapados, incapaces de salir de la dinámica, imposible volver atrás.

Los primeros que adopten la AI llevarán ventaja sobre los demás, i una vez que todos la usamos nadie podrá dejar de usarla. Por muchas ganas que tengamos de volver atrás, será imposible. Esclavos empobrecidos, deshumanizados, robados de nuestra humanidad.

Moloc.

El motor de la máquina que nos consume. Ventajas pasajeros para unos pocos, miseria para todos para siempre.

Moloc.

El progreso, el crecimiento, el material, el dominio, el cebo que ha tragado todos que midan por cantidad en vez de cualidad.

Me parece que a estas alturas está claro que el UE es parte de la máquina. Discípulos de Moloc, orgullosos de sus logros celebran el dominio que forjen para Moloc.

Pienso que software libre es de los pocos ámbitos de la tecnología donde puedes encontrar algo humano, cualidad humana.
Aquí no tiene cabida.

2 'M'agrada'

Molt d’acord amb el que dius. Una vegada instaurat, serà molt més difícil fer-se enrere… :cry: . Molt pessimisme tinc jo…

El software libre nos permite crear tecnologías convivenciales pero el Oupen Sors hace mucha sombra… Y “las inteligencias” más… En fin, sálvese quién pueda :wink: