Desfederar MetaFacebook

Em sumo a l’agraïment per elaborar tot això que has dit :pray:
Caram, m’adono que la meva postura respecte Meta Threa(d|t)s no és molt ferma, perquè llegint ara el que has dit, també trobo que té sentit… Segurament el menys dràstic és començar amb la instància silenciada (que no bloquejada), i si comencem a veure que hi ha problemes que fan immanejable la moderació, bloquejar-la. Ho dic perquè a un altre article que llegia, que mencionava força la part d’administració, deien que podria ser que comencessin a arribar denúncies a la nostra instància des de Threads si a penya d’allà no li sembla bé el que diem, i això costa energia de moderació, per destriar denúncies poc interessants (perquè a la nostra instància igual allò que denuncien està perfectament permès) de denúncies que sí cal fer-hi quelcom (si algú de la nostra instància té comportaments no permesos amb gent de Threads).
Sobre la part de que cadascú pot ser responsable de dedicar-se a bloquejar comptes o instàncies personalment: hi estic d’acord, i alhora hi ha gent força cremada o fins i tot traumatitzada que busquin espais segurs lliures de cert tipus d’interaccions, i que per tant busquin estar en una instància que per política pròpia ja bloqueja cert tipus d’instàncies. També em sembla una postura vàlida. Ho dic perquè poder sostenir certs tipus d’interaccions agressives pot ser un privilegi, que val la pena tenir present també com a tal (en el sentit en que no tothom el té).

Per tant, l’agulla del marcador bloquejar–silenciar–deixar_lliure se m’ha mogut a silenciar. Miraré més opinions o escrits sobre el risc del EEE a veure què trobo.

2 'M'agrada'