Eines de valoració de comunitats/Perfils a les xarxes socials

Hola!

El novembre de l’any va sorgir un fil-debat interessant al Fediverse on es reflexionava sobre la metodologia per monitoritzar l’abast a les xarxes socials:

En general es tendeix a valorar l’èxit d’un perfil a les xarxes amb criteris quantitatius més aviat simplistes i individualistes: número de seguidors, número de likes o retweets. Tanmateix, aquestes mètriques queden curtes a l’hora de mesurar la riquesa d’interaccions en una comunitat i la robustesa d’una xarxa.

Així doncs, com creieu que es podria mesurar la riquesa d’una comunitat al fediverse, fugint de les mètriques quantitatives individualistes que s’acostumen a utilitzar?

1 Like

Al debatillo sobre “Comunicació i Activisme” del Dia de la Llibertat del Programari 2020 van sortir dues cosetes:

  1. diversitat: la quantitat de gent diferent que aporta a la conversa
  2. extensió: si d’aquella conversa surten idees o projectes

Què us sembla?

1 Like

Molt interessant. De fet, les GAFAM tendeixen a generar la polarització de les seves usuàries (recomano el documental El dilema de la redes sociales), quan cada vegada és més important trobar fronts comuns que ens uneixin. Crec que és molt important que es mesuri la capacitat de construir a partir dels altres. Per això m’agrada molt això que dieu de

Cal pensar el perquè volem tenir mitjans de comunicació com el Fediverse, què hi volem trobar i què en volem fer d’allò que trobem. Es podria arribar a crear una enquesta per fer-la córrer pel Fediverse i poder veure tot plegat, seria interessant.