El sistema de podcasts lliures està en perill

Com vam discutir en l’última assemblea de Fedicat, un dels bastions dels protocols lliures amb més èxit, el de podcasts via RSS, està en perill:

Lo nuevo de Spotify puede ser una suscripción de pago para podcasts: de entre 3 y 8 dólares, sin anuncios y con contenidos exclusivos.

Ja fa un temps que els gegants dels arxius d’àudio com Spotify i Apple Podcasts (cal reconèixer que és un veterà, responsable el terme podcast) estan molt interessats en capitalitzar i barrar els podcasts. I tenint en compte la història i la base d’usuaris i publicitat que tenen em fa por que ho aconsegueixin. Especialment si tenen exclusivitats mediàtiques (que s’aconsegueixen amb diners).

Cal resistir-s’hi!

2 'M'agrada'

A mi em recorda una mica als blogs. Quan em tenien enganyada, usava la guguelada del blogspot. Quina angúnia! També al wasap, que es veu que era un XMPP federable fins que el van tancar…

És “el cuento de sempre”: aprofitar-se de l’obertura dels protocols i el desconeixement de les personetes per privatitzar també els béns digitals. Fora sputiFai, fora gafamades! :stop_sign:

Llarga vida a la Fedi :fediverse:

1 'M'agrada'

Visca Funkwhale i els seus podcasts federats i amb RSS!!

1 'M'agrada'

Jo havia fet algun feed rss xorra editant el codi directament :).

He vist aquesta entrada Why I Still Use RSS i m’he enrecordat d’aquest fil :slight_smile:

cc @xaloc

3 'M'agrada'