He estat creant uns quants bots de mitjans d’informació que no tenien presència al Fedivers i he pensat que també podria fer el mateix amb aquest fòrum. Total, que usant la importació de feeds de Hubzilla, en un plis plas ja ho he enllestit.
Total, que ja podeu seguir els nous temes que vagin sortint en aquest compte:
agorafedicat@hub.netzgemeinde.eu / agora.fedi.cat - agorafedicat@hub.netzgemeinde.eu
Pd.: veig que en @blankfosk ja ho havia demanat fa uns anys
Hola!
Merci per la feina! Potser ho haguéssim pogut comentar abans …
Potser molaria que tingués un domini bcn.fedi.cat? Fa temps que m’agradaria aprendre a montar un bot senzill (per substituir el d’anartist, que és de tercers) però que pugui ser amb els nostres dominis. És a dir que vagi amb API (suposo).
Bueno, per exposar al públic info que ja és pública no cal fer una assemblea :-p Estava creant uns quants bots (lahaine, diario-obrero, rebelion, critic.cat, eldiario.es, etc.) i vaig pensar en els missatges de l’Àgora, que n’hi ha de molt interessants pel públic fediversal, però acostumen a quedar acotats a una audiència molt endogàmica. I aprofitant la potència de dugues eines com el RSS i les xarxes federades…
Llavors, respecte el que comentes de crear un bot amb domini bcn.fedi.cat, una opció que jo he usat en altres bots, com els antics (però encara funcionals) de eldiario.es i elcritic.cat es el programari feed2toot que ja està empaquetat per Debian, per exemple. Amb aquest pots fer que un compte de Mastodon publiqui les novetats d’un canal RSS. No sé si funcionaria amb Akkoma (el node de bcn.fedi.cat és un akkoma, oi?).
Jo ara estic substituint el feed2toot (mantinc els bots ja creats) per Hubzilla, per no haver de mantenir infraestructura pròpia (un feed2toot corrent en un servidor meu), que ja em va donar problemes en actualitzar a una versió de Debian superior per dependències de Python…
El que trobo és que realment és molt fàcil que tinguem bots al Fedivers de les fonts d’info que ens molin i tinguin feeds. Jo en 5-10 minuts en munto una! Una altra cosa és dona’ls-hi una mica de difusió perquè agafin una inèrcia pròpia…
jeje, potser no. Però no està de més comentar-ho i potser trobem una opció que ens encaixi millor a totes (com per exemple la del domini). Evidentment no és cap obligació ja que com dius, les dades són públiques.
Estic mirant-me aquest tipus de programari per crear/reemplaçar alguns bots de 3rs a anartist, així que potser faig alguna prova amb akkoma (quan tingui temps, que no sé quan serà).
1 'M'agrada'