Generar un llibre Epub a partir d'un grup de feeds RSS amb Calibre

Hola!

Ahir vaig establir un flux per tal de llegir articles de blog en un llibre electrònic mitjançant el programari Calibre que crec que pot ser interessant i ho volia compartir. La idea és crear un llibre agrupant els articles més recents de diferents blogs (en aquest cas, blogs de WriteFreely de les instàncies de escritura.social i blog.anartist.org) per tal de poder-los llegir com si fossin capítols en un llibre de tinta electrònica.

En primer lloc, cal clicar a la fletxeta al costat de “Notícies (RSS)” i seleccionar “Afegeix o edita origen de notícies personalitzat”.
Screenshot_20240115_072934

Després seleccionem “Recepta nova”:

En la següent pantalla anirem afegit les diferents fonts que vulguem seguir. En el cas de Writefreely, a l’enllaç del blog haurem d’afegir “/feed/” per a accedir a seu RSS. En aquesta pantalla també podem configurar l’antiguitat i el màxim de publicacions a accedir.

Ja tenim configurada la recepta. Per a configurar la baixada, tornem a clicar el desplegable de “Notícies (RSS)” i seleccionem “Planifica la baixada de notícies”:
Screenshot_20240115_074322

Allà podrem “Baixar-ho ara” o configurar una descàrrega recurrent:

Al clicar “Baixa-ho ara”, ja tenim el nostre epub!


Ara només falta agafar l’hàbit d’anar-ho passant al llibre electrònic :smile:

2 'M'agrada'

Moltes gràcies per compartir-ho, la veritat que hi ha molts blogs que no segueixo de forma activa que des de l’ordinador se’m fa molt difícil llegir contingut d’aquest tipus. Amb el llibre electrònic segur que es farà més fàcil.

Ens fa falta un llibre electrònic de programari lliure que sigui fàcil de sincronitzar amb un nextcloud!

1 'M'agrada'

Si tens un llibre compatible, amb aquesta aplicació tens bastantes opcions:

Cortesia de tagomago

1 'M'agrada'

El meu no és compatible però m’ho apunto!

1 'M'agrada'