Ha caigut el Pleroma

A mi sí que em carrega el timeline principal principal si la deixo quieta. Les notificacions tarden més, però també es carreguen.

El que no em genera bé és el timeline local. Surten entrades de fa mesos però crec que en falten de més recents.

@marcelcosta Vas entrar el divendres per que s’havia caigut la postgres un altre cop? He tingut que entrar ara per aixó u.u

1 'M'agrada'

Sí!

Crec recordar que vaig reiniciar nginx i pleroma.

Ahir vaig tornar-ho a aixecar i ha tornat a caure…

No sé si hauríem de provar això…

Què diuen els logs?

1 'M'agrada'

I un altre cop. Sembla que torna a passar cada cop més…
Els logs diuen que pleroma es queda penjat perque envia moltes peticions a la postgres i aquesta no li respón. “S’arregla” al reiniciar pleroma i per tant tallar les peticions a la DB. Pero en cuan torna a necessitar fer l’operacio que sigui, doncs es torna a quedar enganxada.

Jo crec el que vaig comentar, que s’ha quedat petita la instancia. Hem revisat varies persones la configuració i hem fet tunning de la DB. No hi ha gaire més que podem fer.

No sé hi ha alguna operació “fácil” per fer-ho, pero l’única cosa que crec que es pot fer (a part de pujar el tipos d’instancia) es borrar dades antigues. Posar per exemple que del 2023 (sense incloure) deixi d’existir a la DB. D’aquesta manera la DB no tindria tanta cárrega i seria com al principi.
Tot i així no tinc clar que aixó ho solucionés, si les dades antigues suposen un problema per a consultar dades noves es que pleroma esta fet amb el cul, i no crec que sigui el cas.

2 'M'agrada'

Quin tunning hem fet, ja? O et refereixes a la configuració…

Si és això, em semblarà una mica xocant. Som molts pocs usuaris, si no podem fer servir un servidor relativament modest, no sé si el Fedivers és tant descentralitzant…

Em refereixo a aixó. Ho vaig fer tot aquí.

Jo crec que en cas de ser un problema de recursos, que no está clar, pot ser més per la linea federada. Es pot veure com ho gestiona pleroma, perque tot i que la linea local es petita, la federada es moooolt gran. Son missatges constants i cuanta més gent seguim i més conversacions veiem, més gent s’afegeix a la linea federada (crec).

1 'M'agrada'

Ah! Disculpa! No m’havia quedat amb que ja ho havies implementat.

Np. Tot i així no tinc clar del tot com van anar algunes coses, com el tema de borrar posts antics. No em va acabar de cuadrar la sortida. Ho vull revisar. Ademés es pot automatizar aquesta operació mitjansant configuració.

Quan tingui un temps, intentaré veure que diu pgtune i ademés intentaré veure exactament que es el que fa la base de dades per quedarse enganxada.

1 'M'agrada'

Gràcies per la feina!!

Si realment serveix, segur que ho hem d’automatitzar.

Si vols quadrar un dia i posar-nos-hi junts, perfecte!

Holi
Sembla que el servidor está caigut, pot ser?

S’ha desconfigurat el domini. Ho estem gestionant.

1 'M'agrada'

Aquests dies estic pensant que potser podria intentar migrar la instància a un servidor nou amb una instal·lació de zero i llavors migrar a akkoma. Ho faria fent servir aquestes instruccions:

https://docs-develop.pleroma.social/backend/administration/backup/

https://docs.akkoma.dev/stable/installation/migrating_to_akkoma/

Si no surt bé, encara podem mantenir el servidor vell per tornar enrera.

Us sembla que té sentit?

@drymer @titi

Per mi sí. Si hi cap…
Merci pel curri :slight_smile:

1 'M'agrada'

En realitat, si canviem el domini no té sentit fer tota la feina si igualment es perdrà la federació que hi ha ara. És important, per tant, pendre aquesta decissió quan més aviat millor.

Així doncs, proposo donar una setmana per votar consultivament si canviar de domini i tornar a començar els comptes de zero (es poden exportar els seguits, clar) o mantenir barcelona.social, amb el cost econòmic que té.

Aquesta tarda publicaré la votació en un fil nou i l’anunciaré pel fedivers.

Salut!

PD: ja està configurat el domini correctament, a veure si no peta el procés pleroma.

El tema de canviar de domini es per algun problema o es per algún altre motiu?

Si es te que canviar, efectivament es comensar de zero, així que es pot fer servir qualsevol servei.

Hola drymer.

Lo del domini és per dos motius que estan explicats en aquest post:

  • econòmic: és un domini car, que ens costa 12 E al mes. És un terç del cost mensual, i el domini alternatiu proposat (bcn.fedi.cat) ja el tenim.
  • ètic: com explica la @titi en la publicació, els domini .social pertanyen a una empresa dubtosa, acusada de fer cybersquatting.

Ha tornat a caure el pleroma.

Si algú pot aixecar-ho abans que jo, endavant. Fins que no arribi a casa no podré fer-ho jo, a la tarda.

1 'M'agrada'

Ja l’he aixecat. A veure si no torna a caure…