Ha caigut el Pleroma

Holi! No sabia que es podia parlar del tema per aquí x)

Un dubte, quins son els recursos del servidor cuan cau? Pot ser que es quedi sense memoria?

Normalment el pool de conexions sol estar associat a l’ús de la memoria. Les configuracions que mencioneu son per a fer que la base de dades pugui fer servir tots els recursos a la seva disposició, pero si realmente ja fa servir tots, significa que el servidor s’ha quedat petit.

Us cuadra?

2 'M'agrada'

Ho recomanen a la documentació de pleroma mateixa que he enllaçat abans!

És una bona pregunta, però ara mateix no ho sé. Ho intento investigar si en @tuttle no ho respon abans (però crec que avui viatjava).

@drymer , si vols donar un cop de mà, ets més que benvingut :stuck_out_tongue:

Em jugo un pésol que si pugeu max_connections ja funcionarà

1 'M'agrada'

En la mateixa configuració de postgres?

max_connections = 200

Em sembla que tot el que heu dit te molt de sentit. No tinc experiencia particular amb postgres, només en general amb BBDD, pero si puc fer alguna cosa digueu-m’he. Si em voleu donar accés puc donar un cop d’ull en general, sinó no passa res x)
Si ja heu modificat els valors de les conexións com diu l’ @spla i segueix passant el problema, jo miraria el tema de la memoria. Si el proveidor no dona algún sistema de monitorització de memoria, podem fer un script cutre que apunti tot en un fitxer i el podem consultar cuan torni a fallar.

En la mateixa configuració de postgres?

Sip. Tot i així, menjará memoria, pot arribar a un punt en el que faci que pleroma en si tingui menys recursos dels que necessita. (si está tot al mateix servidor, sinó res)

1 'M'agrada'

i dona el mateix error? si la resposta és sí puja a 250 o 300 a veure…

1 'M'agrada'

Quina casualitat! estic instal·lant Akkoma des de zero en la Raspberry i m’ha sobtat que em donés el mateix error sent una base de dades buida/verge.


El problema era un error de sintaxis meu! Al voler crear el primer usuari escrivia:

MIXENV=prod mix pleroma.user new …

Quan ha de ser:

MIX_ENV=prod mix pleroma.user new …

Increïble.

1 'M'agrada'

Quina casualitat! Deu ser un error prou genèric de desconnexió…

Per cert, porto una estona utilitzant la instància i no dóna els errors que donava. A part que sembla que ja s’ha posat al dia de les publicacions.

No he tingut temps d’incorporar lo de les connexions màximes, així que potser hi té a veure la resta de paràmetres de la base de dades que vaig tocar ahir.

Tot i això no estic massa convençut, el que tarda més en aparèixer (uns quants segons, es fa llarg) són les notificacions.

Per cert, entre d’altres, vaig actualitzar el pleroma. Per si solucionava alguna cosa…

El que interpreto és que al no executar l’ordre en l’entorn de producció (MIX_ENV=prod) ho fa en l’entorn de desenvolupament per defecte, entorn que no té la configuració de com connectar amb la base de dades i dona aquest error no massa clar…

1 'M'agrada'

Sembla que els canvis alguna cosa han fet:

  • Ja no dóna l’error del pool_size al servidor (o com a mínim és molt puntual).
  • Ja no dóna l’error al frontend (Error 500) que sortia amb freqüència tot i funcionar.

Continua carregant les notificacions amb molta lentitud, fet que em sugereix que potser no hi té res a veure.

@drymer He revisat i no tinc accés a la interfície del proveidor. Només en @tuttle la té (no és gaire positiu) i ara és fora. Així que haurem d’esperar. Si t’interessa donar un cop de mà en afinar la configuració, encantat de donar-te accés si els sembla bé al @tuttle i la @titi (jo crec que no hi haurà problema).

1 'M'agrada'

Sabeu quin era exactament el problema? per pura curiositat científica meva…

1 'M'agrada'

Doncs no ho tinc clar.

La configuració que he afegit/canviat de postgres és:

shared_buffers = 1GB
effective_cache_size = 3GB
maintenance_work_mem = 256MB
work_mem = 26214kB
max_worker_processes = 8
max_parallel_workers_per_gather = 2
max_parallel_workers = 8
max_connections = 350

A part, he actualitzat pleroma a la última versió.

@drymer , les specs del servidor són:
Memòria:

marcel@pleroma-bcn-social:~$ free -ght
              total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:          3.9Gi       1.6Gi       328Mi       1.1Gi       1.9Gi       1.0Gi
Swap:            0B          0B          0B
Total:        3.9Gi       1.6Gi       328Mi

CPUs:

marcel@pleroma-bcn-social:~$ lscpu
Architecture:        x86_64
CPU op-mode(s):      32-bit, 64-bit
Byte Order:          Little Endian
Address sizes:       40 bits physical, 48 bits virtual
CPU(s):              3
On-line CPU(s) list: 0-2
Thread(s) per core:  1
Core(s) per socket:  1
Socket(s):           3
NUMA node(s):        1
Vendor ID:           AuthenticAMD
CPU family:          23
Model:               1
Model name:          AMD EPYC 7281 16-Core Processor
Stepping:            2
CPU MHz:             2096.050
BogoMIPS:            4192.10
Virtualization:      AMD-V
Hypervisor vendor:   KVM
Virtualization type: full
NUMA node0 CPU(s):   0-2

I estem a un 60% de disc ple d’un total de 40Gb.

Merci a totes per la feina, perdó per no haver respost abans no em dona la vida últimament :frowning:

2 'M'agrada'

Amb els recursos que comentes sembla que te bona pinta. Si cau un altre cop podem veure, pero si tot funciona i no hi ha un abús de recursos, sembla que el problema estaria solucionat.

Si torna a passar podem seguir investigant.

1 'M'agrada'

Sí! L’únic que em preocupa ara és que segueix tardant en carregar les notificacions. A l’ordinador no és massa problemàtic, perquè un cop tens oberta la pestanya no desapareix i no tarda en carregar-les. Però al mòbil sí que és més pesat ja que les aplicacions ho reinicien cada X temps.

Hola…

El flux privat del compte del hacklab no carrega mai, dóna un 500 i es queda congelat. Seguim a un o més comptes de gancio i a alguna comunitat de lemmy, que no ha funcionat mai en aquest servidor (no sé si és cosa de pleroma, o dels altres, o de configuració del servidor).

Pot ser que cremi recursos aquest “seguiment” defectuós? Per si us trobeu un 500 apuntat en els logs.

A algú li passa el mateix?

1 'M'agrada'

A mi la meva compta em funciona bé en totes les lines temporals. Es cert el que comenta @marcelcosta que les notificacions triguen massa, pero es gestionable.
Si es van sumant totes les cosetes igual si pot ser una mica preocupant.

1 'M'agrada'

Sembla que ha tornat a caure :frowning:

L’estic aixecant.

@drymer , vols que et crei un usuari i hi dones un cop d’ull?