L'Acadèmia i la Fedi

Holi!

Papers fediversals

He trobat un nou paper científic. Per qui no ho sàpiga, fa anys que en faig col·lecció. Si us sembla, els hi podem fer un raconet a la web de fedi.cat.

Al paper hi trobo:

As with the early internet, scholarly organizations are at the forefront of developing and implementing a decentralized alternative to Twitter, Mastodon.

(Com als inicis d’Internet, les organitzacions acadèmiques estan a l’avantguarda del desenvolupament i la implementació d’una alternativa descentralitzada a Twitter, Mastodon).

Quina barra… Ja ho diuen que si no t’escrius la història te l’escriuen… Ni Mastodon neix de l’acadèmia científica, ni és la primera eina que hi va haver, ni l’acadèmia mai ha estat a l’avantguarda fediversal. L’única cosa que podria tenir relació és el node scholar.social que van muntar algunes fa uns anys i alguns altres nodes que s’han anat creant per les migracions, especialment la del milionari. I Olki, que mai ha acabat d’aterrar del tot o jo m’ho he perdut.

On para Olki?

Algú sap què se n’ha fet d’Olki? A priori no semblava una mala idea… I es van gastar una pasterada de diner públic. Uns tres milions d’euros si no mal recordo…

Per qui no conegui el projecte, Olki era un tuneo del mastodont adaptat a la comunitat científica: per ser més sobiranes, per tenir una eina més adequada, per compartir papers més obertament i rebre comentaris no només d’altres acadèmiques sinó també del públic en general, etc. O això és el que jo vaig entendre. Però l’última publicació del seu blog no sembla tenir res a veure… El codi està a Framagit però no s’ha tocat des de fa tres anys…

Codi Olki

A la web segueix sortint: “The Fediverse is originally a social-network-oriented text communication platform that has emerged as a citizen initiative in 2017.” I mira que al 2019 vaig insistir-els-hi varies vegades en que ho canviessin. I allà segueix…

About the platform

Article i ironies…

He llegit aquest article:
The fediverse is an opportunity learned societies can’t ignore

It is ironic that these very societies, born in an era of intellectual enlightenment, seem to have missed the memo about social media’s advent some 15 years ago.

(Resulta irònic que aquestes mateixes societats, nascudes en una era d’il·lustració intel·lectual, sembla que no s’hagin assabentat de l’arribada dels mitjans socials fa 15 anys).

Poca avantguarda, doncs… I en un dels comentaris a l’article, un tal Duncan m’ha llegit el pensament: comenta que el que resulta irònic és que els botons per compartir l’article no incloguin cap eina federada. Molt parlar i poc fer, com és habitual…

2 'M'agrada'

Quina barra!! :slightly_frowning_face:

1 'M'agrada'