Més info sobre la federació de Meta/Facebook

Reunions amb MetaFeisbuc

Acabo de caçar un article per la Fedi però ara no trobo la publicació. En fi, que s’estan fent unes reunions de desenvolupadores de Feisbuc amb altre gent. Qui escriu és algú que organitza una cosa que en diuen FediForum (que només és en anglès i crec recordar que usen zum o alguna marranada similar).

En fi, deixo aquí l’article, que m’ha semblat interessant. Està bé saber què van fent encara que el que haurien de fer si realment volen construir alguna mena de confiança, seria alliberar el codi.

FediHealth

¡Ah! I quan diu:

There was a very interesting side discussion on whether it would be helpful for Fediverse instances (including Threads) to share reputation information with other instances that each instance might maintain on individual ActivityPub actors for its own purposes already. Block lists as they are shared today are a (very primitive) version of this; a more multi-faceted version might be quite helpful across the Fediverse. This came up in a breakout group discussion, and was part of brainstorming; I didn’t hear that anybody actually worked on this.

Jo crec que s’està referint a FediHealth, que allà està… buttle/fedihealth: Share fediverse node out/in lists with trusted sources. - farga.exo.cat

Actualització 13/12

També he trobat això: Threads is officially starting to test ActivityPub integration

Actualització 14/12

Primeres proves

Doncs efectivament avui s’han començat a fer proves de federació però només a alguns “perfils seleccionats”. Un d’ells, un tal Adam, capo d’Instafarm. Sembla que, de moment, podem veure els seus perfils però ells no ens veuen encara.

Hi ha un sector de la Fedi (Gargamel i companyia) que estan molt contents. D’altres, no tant. Aquí el tercer dibu que fa en David sobre el tema:

Nodes i recursos

A més, segons el que comenta @spla a spla :senyera: :vim:: "És possible que els servidors que no bloquegin #T…" - mastodont.cat, cultura catalana.

És possible que els servidors que no bloquegin #Threads tinguin dificultads per a seguir dempeus quan Threads federi massivament amb ells, sobre tot si son servidors amb pocs recursos de màquina o aquests son compartits (VPS).

el tràfic que es pugui arribar a generar en les interaccions pot ser insuportable per el servidor amb pocs recursos perquè hi ha usuaris de Threads amb centenars de milers de seguidors.

Actualització 16/12

Pel sector fediversal anglès, m’assabento que hi ha un compte d’un bot que detecta quins nodes no federen i els demana explicacions. I em sembla molt malament: que cadascú faci com cregui convenient. Una cosa és “fer campanya” (que semblen unes eleccions) i l’altra és increpar al personal. Si s’increpa, que sigui a les multinacionals i no a col·lectius vulnerables.

Actualització 28/12

En Jerry d’infosec.exchange explica el seu particular procediment:

  • ha silenciat threads punt net i s’anima a bloquejar individualment
  • crearà una nova instància que bloquejarà i animarà a migrar-hi a qui no vulgui federar
  • es deixarà de silenciar a infosec.exchange

Actualització 22/03/24

Publicació de Feisbuc

Au, cap a dins… Quin peligru…

Gent fent proves

En Darius està fent proves. Sembla que hi ha una federació unidireccional o asimètrica: quan es publica a Threads, es pot veure a la Fedi però des de Threads no es poden llegir coses de la Fedi. Els favorits que arriben des de la Fedi al compte de Threads es recullen en una notificació tipus “x likes de n servidors”.

Actualització 07/04/2024

Deslocalitzar moderació

Una opinió interessant sobre com Feisbuc, gràcies a la federació, es pot estalviar molts quartos en moderació fent que els nodes amb qui federa filtrin el seu contingut. Seria com això de portar les fàbriques a països on es cobra quatre rals, però molt millor perquè surt completament gratis.

What they’re doing is basically offshoring moderation to US. The rest of the fediverse. This saves them a lot of money.

No different than chipmakers offshoring manufacturing so they don’t have to worry about pesky things like wages.

5 'M'agrada'

Merci per compartir!

Quelcom així… Últimament hi ha diverses iniciatives en aquesta direcció, com el fediblock o The Bad Space.

2 'M'agrada'

Moltes gràcies pel recull d’informació! :pray:

1 'M'agrada'

Aquí hi ha santsenques: The Bad Space|Listings

A mi això de les llistes negres no sé si em fa el pes… Si la meva línia de temps s’alimenta dels comptes que jo segueixo, per a què em cal una llista negra?

1 'M'agrada'