Nodes a afegir al directori de fedi.cat

Hola!

Inicio aquest fil com a espai per notificar de nodes relacionats amb el català (ja sigui geogràficament o linguísticament).

Aquests crec que els gestiona en retolius.

CC: @arbocenc @retiolus

3 'M'agrada'

Okis! Afegits el Pixelfed i el Mobilizon. També he afegit la mini-descripció de Mobilizon a Eines, que me la vaig oblidar. Ah! I també em vaig oblidar de santsenques… Solucionat :wink:

3 'M'agrada'

He “solucionat” el problema amb Lemmy.cat: Lemmy.cat torna a estar parcialment en marxa! - Lemmy.cat

I collons, estem a la versió 0.18.2, que ja és antiga, però he vist que collapse.cat va per la 0.16.6!!!

1 'M'agrada'

Okis, ja surt a la llista de nodes:

Això va per @arbocenc :wink:

1 'M'agrada'

Fa mil anys que tinc pendent d’actualitzar Collapse, però com que ja em va donar un disgust una vegada, sempre penso que he de tenir temps i tranquil·litat. De fet, diria que no federa bé amb altres lemmys jusstament pel desfasse de versions.

Amb en @fadelkon havíem dit de posar-nos un dia (perquè ell ja va actualitzar el seu lemmy, que està acollit a la mateixa màquina, podríem dir que és una “acollidora de lemmys”) però el temps passa i ja fa molts mesos!

1 'M'agrada'

Per cert, quina és la teva experiència usant Yunohost per aixecar un lemmy (o altres serveis?)

1 'M'agrada'

Hola!!

Sí, ho sento, m’hi vaig comprometre i no ho vaig fer :cry:
Pretenia fer-ho just després d’actualitzar info.prou.be , perquè ho tenia fresc i seria fàcil, però ho vaig anar posposant…

Estic mirant i veig que han avançat 4 versions, van per la 0.19.4, així que ens toca a totes les instàncies una refrescada :grin:

El canvi de 18 a 19 implica canvis manuals i “problemes”, així que val la pena ajuntar-nos. Si et fa mandra, ho puc fer jo com a compensació de l’allotjament, com ja et vaig dir l’últim cop (i no vaig complir)

Bé, ja em diràs, jo començaré a buscar-me unes horetes per posar-m’hi.

Salut!

Molaria tenir un status.fedi.cat, amb la llista de nodes, exemple: Fedicat

No sé per quina raó Mobilizon dona error, ho intetaré sol.lucionar.

3 'M'agrada'

Doncs mola bastant!

mmm. Li dono una volta i et dic algo.

Salut!

Bona, el que ha passat amb Lemmy és que amb o sense YunoHost és un merder de mantenir si no utilitzes Docker, no hi ha documentació per la instal·lació “Scratch”.

Vaig fer aquest tutorial, però és per la versió 0.17.4: How to install Lemmy from Scratch (Ubuntu 22.04 LTS) · retiolus

Miraré de fer el mateix quan l’actualitzi, però he de trobar una màquina on fer-ho.

1 'M'agrada'

Algun grup XMPP, o alguna cosa de l’estil on ho puguem parlar?

1 'M'agrada'

Pregunta honesta: creieu que necessiteu un canal de missatgeria instantània específic? Ho dic perquè aquí a l’agora ho podeu coordinar. Podeu crear un fil específic o un missatge de grup privat per quadrar horaris, opinions, etc. I és més fàcil que quedin documentats els canvis! :smile: Nosaltres, a fedicat (i a anartist) funcionem 100% amb fòrum (bé, i presencial).

1 'M'agrada'

Òbviament que sí, però certes coses no les voldria compartir públicament

1 'M'agrada'

perdó, et vaig respondre per mail però va rebotar i ja no vaig tornar a entrar.

em pots trobar a fadelkon@sindominio.net tant a matrix com a jabber.

si fas la instaŀlació a mà m’interessa també, crec que moltes vegades els dockers serveixen per escombrar sota l’estora males pràctiques d’admins fetes per devs…

I una coseta més! hi ha una agenda a girona → https://tramuntana.convoca.la , una agenda a valència → https://calendari.cc i n’hi ha dues més al forn en territoris de parla catalana. El que no sé els criteris per afegir els nodes; tindria sentit que les participants de les agendes, siguin sysadmins o usuàriïs admins de l’aplicació, haguessin de passar-se per aquí per fer xarxa, no?

2 'M'agrada'

Seria genial, però no sé si ho podem posar com a requisit, encara… :smile: Però és un criteri que podem discutir entre totes.

Per mi té molt sentit… Però no obligaria a ningú, és clar…

1 'M'agrada'