Nolto: un Linkedin fediversal fet amb IA

Passen unes coses… M’ha durat l’alegria els 8 segons de la República :wink:

1. M’assabento que existeix Nolto, una eina fediversal que sorgeix com alternativa a Linkedin.
  2. Miro la web: la trobo neta de rastrejador i anuncis, i el repo a Codeberg.
  3. Faig una cerca per la Fedi i es diu que està fet amb “vibe coding”. I certament, em miro millor el repo i em trobo a un tal Lovable.
  4. Fi de l’alegria.
3 'M'agrada'

La cosa és si funciona. Han acoseguit fer una xarxa del Fedi funcional? Si ho fan amb una fracció del temps de desenvolupament d’un projecte fet per persones, doncs en podríem parlar dels pros i contres…

Ostres, és fotut això de la IA: té unes potencialitats força grans (efecte palanca molt gran: si saps una mica el que et fas, et permeten desenvolupar una aplicació força potent amb relativament poc esforç, ho he vist en acció), alhora que uns efectes de segon i tercer ordre força preocupants (com ara deute cognitiu i tecnològic, pèrdua de debat i interacció en fòrums o pàgines com stackoverflow…, que els ho preguntin als de Tailwind CSS!). I alhora, la majoria dels grans models de llenguatge (LLM) han estat entrenats amb material robat, o sigui, sense demanar permís als autors.

Al final, com en tot: quin és el punt d’equilibri que podem o volem sostenir? Quin és el nivell de contradiccions entre principis i pràctica? Cadascú té el seu, i segurament el pot justificar i racionalitzar.

Molt d’acord en el que comentes, @Eudaimon . Jo també estic experimentant això en la feina: si no tingués ni idea, no podria avançar gaire amb la IA (o potser si, però els estropicis podrien superar la part productiva). Però quan tens una mica de coneixement de la matèria, la IA és a l’informàtic el que el pilot automàtic i la resta de botonets de la cabina de l’avió als pilots.

Jo el que veig o penso és que un professional que no usi aquestes eines queda desfassat respecte el que les usa, perquè on un hauria de facturar 100, l’altre facturarà 10. I això és el que sempre ha passat amb les tecnologies / coneixements que desbanquen l’anterior status quo. Correu postal > Email, etc.

I també veig, com sempre passa, algunes de les parts negatives: abans hi havia eines útils, com l’Stackoverflow que comentes, o els grups de Màtrix on ens preguntàvem coses) que segur que ho noten, perquè una altra eina és més “efectiva”/útil. I això és un dels problemes que té la IA, la font de la que podria crèixer l’està assecant ella mateixa :slight_smile: I imagino que això simplement significarà que el progrés en quant a coneixement decreixerà exponentcialment, tot i que els avenços poden venir dels “refinaments” i optimitzacions dels algoritmes.

I a part hi ha tota la part ètica. Jo de moment m’estimo més tirar de DeepSeek, perquè diria que alliberen el codi (o una part) i és molt més eficient energèticament (totes aniran cap aquí, simplement per competitivitat).

A tot això, no crec que els meus nets visquin gaires d’aquestes coses (potser jo tampoc si arribo a vell), una mica en la línia de collapse.cat

Edito per preguntar-te per lo de Tailwind CSS. No sé de què va el tema :slight_smile:

1 'M'agrada'

Els de Tailwind CSS vivien de vendre cursos i històries a la seva web, que allotja la documentació. Però malgrat que l’ús de Tailwind ha augmentat molt, en part perquè les IA l’utilitzen sovint, resulta que les visites a la seva web han caigut molt, suposo que perquè la penya pregunta directament a les IA… I es veu que han hagut d’acomiadar un munt de programadors, paradoxalment a l’augment de l’ús de Tailwind. I ara una mica en plan conya, igual és justícia divina per haver tornat a introduir marques de format al HTML, després de que arribéssim a la conclusió de que era millor separar contingut de presentació :winking_face_with_tongue: (tailwind està ple de classes rotllo “amplada-50” i coses així, si no estic equivocat)

1 'M'agrada'