Noves instàncies per l'onada de Twitter-Musk

Hola,

Com que les instàncies actuals estan quedant saturades, m’estic plantejant amb un col·lega obrir un parell d’instàncies més. La idea és que, com mastodont.cat, s’autofinancessin a mitjà termini (un any vista?), i no només en el cost de la infraestructura, sinó també en la ma d’obra (sysadmin). També podrien entrar dins del que comentàvem del col·lectiu d’administradors d’instàncies Proposta: col·lectiu d'administradors d'instàncies

En tot cas, el que vull demanar-vos, especialment al @spla és quines “mides” ha de tenir el servidor per acollir, per exemple, els 3600 usuaris que te mastodont.cat i si hem recomanes algun/s hosting en concret. Em sona que n’hi ha un d’alternatiu a Hetzner que està força bé…

2 'M'agrada'

Relacionat:

mastodont.cat és a Contabo, és un Cloud VPS XL amb 10 vCPU Cores, 60GB de RAM i disc dur amb 1,6TB de capacitat. El tràfic permés és de 32TB de sortida i il·limitat d’entrada, 1Gbit/s.

I amb aquesta màquina, quina capacitat estimes que pots tenir? Quin límit d’usuaris?

T’he llegit que el problema son sobretot les altes, que consumeixen molt processador en el moment d’alta, del que dedueixo que després, el funcionament més sosegat no és tant roí, no?

Mira, els plans a Masto.host són els següents i poden servir com a referència:

Fils d’execució GB Base de dades GB Espai per Media Usuàris actius (estimació)
2 2 20 5
4 5 50 20
8 10 100 100
20 20 200 500
50 40 400 2000
1 'M'agrada'

Amb la configuració i màquina actuals ja és pràcticament al límit. Els usuaris registrats son 4.000 i els actius mensuals 3.680.
Vaig intentar tornar a obrir el registre però el ritme constant d’usuaris nous per minut va provocar penjada i errors…per això penso que ja està al límit.

1 'M'agrada'

Jo de moment he agafat la configuració inferior a la que feies servir tu, per allò que vas dir que el limitant eren les CPU. O sigui, meitat de preu però només dos CPU menys. La pega és que pel que tu comentes, amb 1000-2000 usuaris quedarà plena. Però bé, ja en son un munt :slight_smile:

Per cert, ja he estrenat la instància:

2 'M'agrada'

molt bé! ja diràs com va. Ara et seguiré.

1 'M'agrada'