Parlem de Fedivers a Terrassa el 12 de juny

Passo enllaç d’un acte que es realitza a Terrassa el pròxim dijous 12/06/2025 a les 19:30 a l’Ateneu Candela (Carrer Montserrat 136 Terrassa, 08221):

Web: https://barrisfuturs.org/ca/agenda/event/parlem-de-fedivers-xarxes-obertes-sense-algoritmes-ni-vigilancia

Mastodon: Barris Futurs | Comunalitat: "🤔 Però... Què és el Fediverse? Què és Activity Pu…" - mastodont.cat, cultura catalana.

Es tracta simplement d’una trobada, de vespreig, en format distès… Es fa en el marc dels actes “Hem begut oli” de Barris Futurs (Comunalitat urbana de Terrassa). Volem simplement fer bullir l’olla sobre aquest tema i veure quin interès genera en el nostre entorn l’ús del Fediverse.

En la trobada hi participem Communia SCCL (micro cooperativa que en formo part), nosaltres estem interessats a implementar ActivityPub en CMS Drupal, i poder compartir i conèixer quins usos, interessos genera, inquietuds, reflexions… en el nostre entorn més pròxim.

Qualsevol de la FediCat estigui interessat/da en assistir, criticar, aportar, compartir-ho amb qui creieu convenient, animeu-vos allà hi serem!

Si us sembla bé, ja faré cinc cèntims per aquí de com ha anat, per qui potser li interessa i no pugui venir.

2 'M'agrada'

Hola!

Gràcies per avisar (ja havia vist l’anunci al Fedivers :smiling_face:). Jo no hi podré assistir, però si ho graveu ho revisaria encantat.

Això seria genial! Moltes gràcies!

1 'M'agrada'

Merci per informar per l’àgora :slight_smile:

Genial! Espero que vagi molt rebé! :fediverse:

1 'M'agrada'

Hola, la trobada va anar molt bé, tot i que no vam ser gaires… en parlem aquí: https://barrisfuturs.org/ca/agenda/relatoria/parlem-de-fedivers

Com que era informal, amb sofàs i molta calor, només vam fer una petita introducció i vam anar divagant per diverses qüestions sobre tecnologies obertes, la formes de comunicar-nos digitalment actuals i altres temes relacionats…

Després, reflexionant una mica sobre com donar continuïtat, estem estudiant obrir un punt d’informació físic a l’Ateneu Candela sobre tecnologies lliures i Fediverse… i també trobar alguna manera d’escoltar i interactuar una mica amb el Fediverse més localitzat a la ciutat de Terrassa, per fer bullir l’olla i poder generar comunitat molt vinculada al km0… Veient les dates en què estem, suposo que fins després de l’estiu no li donarem forma… de moment hem obert un formulari per si mentrestant algú s’interessa Punt acompanyament floss | Communia hi hagi un punt on interactuar.

Moltes gràcies per l’atenció, de moment només són bones intencions i ganes de fer coses, si aconseguim donar-li alguna forma que sigui útil i tingui sentit ja ho compartim.

2 'M'agrada'

Em sembla molt positiva la proposta!! Un punt d’informació físic és una idea genial, si es pot sostenir.

Pel que fa a la part de crear comunitat al voltant de Terrassa, se m’acudeix:

• Trobades més o menys regulars per fomentar la desvirtualització i la generació de la xarxa.
  • Fer una instal·lació d’instància a Terrassa. D’aquesta manera la línia local del node ja té la capacitat de generar la xarxa.

Són complementàries i segur que n’hi ha d’altres.

Gràcies per la informació!!