Presentació de node de Lemmy

Hola!

Volia animar-vos a fer una volta per info.prou.be, un servidor de Lemmy que co-gestiono i que està obert a noves “comunitats” (o grups, subfòrums, etc) que vagin en la mateixa línia política.

Per què serveix?

Típicament es presenta com un “reddit fediversal”, i per tant, com un lloc de notícies i debat. Però això només funciona si ho fa servir prou gent. I està bé si això passa. Ara bé, jo m’ho miro més com un lloc on arxivar enllaços interessants, recursos que em valgui la pena compartir i que siguin fàcils de recuperar més endavant.

I em serveix més que una coŀlecció de preferits al navegador, perquè en qualsevol moment s’hi poden sumar més persones i aportar-hi, o compartir-ho amb altra gent.

Comparat amb el fedivers de microblog, separa el recurs/enllaç/tema de la conversa, i això m’agrada molt. Fa que si hi ha un recurs que no t’interessi, no et mengis la conversa que l’envolta. Per tant, el ritme de publicacions és molt inferior que a akkoma i cia, que poden ser més properes a un xat i que les converses gairebé no tenen estructura.

Federació

Lemmy també es pot seguir per RSS i la federació amb Akkoma crec que només funciona d’usuàriï individual a usuàriï, és a dir, que jo des de bcn.fedi.cat puc seguir a algú de lemmy i veure els comentaris que fa a lemmy. Des de Mastodon funciona bé, i es poden seguir les comunitats o les persones. Per exemple: https://social.anartist.org/@sobtic@info.prou.be

Temes

Bé, us animo a fer-hi una volta, demanar-hi un compte si voleu, i crear o participar d’alguna “comunitat”. Les comunitats que hi ha actives són:

N’hi ha algunes altres però fa temps que no reben entrades.

Ah, i jo de comunitats remotes actives segueixo:

En seguiu alguna que recomaneu?

Altres lemmy

També volia aprofitar per reflotar el fil de presentació de collapse.cat , un altre lemmy més orientat a temes sobre diverses facetes del coŀlapse (ecologia, economia, energia…) , les guerres, etc. Té algunes comunitats vinculades a sales de xat matrix i a la vegada, a xat telegram.

Això sí, a part de crítica d’occident, hi ha entrades en la comunitat principal i en la de guerres, també benèvoles o partidàries de l’avenç de Rússia i Xina, com una “aposta pel món multipolar”. Ho hem discutit, jo no hi estic d’acord, crec que ni un imperi ni l’altre, però igualment hi ha cert contingut que m’interessa d’allà. Rebeu-ho com a avís de contingut :wink:

6 'M'agrada'

T’he seguit des d’Akkoma però no veig cap publicació. Deu ser coses de la Federació…