Presentació i proposta node fedi mallorquí

Hola a tothom!

A vans de res em presento, el meu nom és Ricard, pot-ser algunes ja em coneixeu d’anartist (RickyAKA), em dedico a programar (bé, ara mateix cerco feina :sweat_smile:) i a les meves estones lliures m’agrada fer música, punxar-la i exercir alguns activismes.

Fa un temps que li dono voltes a la idea de muntar un node de la fedi a nivell mallorquí (o pot-ser balear) i aterro a l’àgora de Fedicat amb aquesta idea encoratjat per la @titi.

Durant les pròximes setmanes farem unes presentacions de la nostra nova instancia de Gancio sota el domini covoca.la a alguns ateneus de l’illa i aprofitarem per introduir el fedivers a les assistents, proposant la creació d’un node mallorquí.

En aquest moment em trobo sol davant les tasques tècniques que això suposaria, però esperem que a alguna d’aquestes presentacions algú més s’animi a formar equip i repartir tasques.

En definitiva, si aquest projecte arribés a dur-se a terme, que us semblaria compartir infra i domini?

I no sé… Pot-ser alguna participant en aquesta àgora viu per ses illes i s’anima a fer-nos un cop de mà amb aquest projecte de node.

Salut!

3 Likes

Genial!!

convoca.la és un gran projecte i una bona inspiració per a fedi.cat quant a domini paraigües. I de fet és un bon tàndem amb un node de microblog.

Ànims! Ens calen més gestions col·lectives, com ja saps :slightly_smiling_face:

Domini segur! Estem definint com vehicular-ho aquí. I infras, parlem: un espai a l’àgora segur, just és l’ús que l’hi volem donar. Quant a infras per al node en si, no sé si anem sobrat a bcn.fedi.cat per allotjar altres instàncies. Què tenies en ment?

Una abraçada!

1 Like

Fantastic!

No hi ha res definit, això és el que veurem a les presentacions, pot-ser la gent es decanta per algun programari de microblogging o igual prefereixen un pixelfed. Ja ho veurem.

Però si aneu justes de recursos ja ens ho farem, cap problema!

1 Like

Ok! Personalment adverteixo que pixelfed com a única eina fediversal és una mica limitada (com a mínim de moment), especialment per la gestió de comentaris, respostes, etc. Una altra cosa és combinar-la com fem molta gent.

Però tot és pensar-ho bé, clar.

Visca! Ja ets per aquí :tada: :fediverse:

Ánimus! Jo ben aviat, també… Tant de bo ens ajuntéssim unes quantes (amb els mateixos valors i manera de funcionar) per intentar un projecte sostenible en relació a la Fedi i la cultura lliure. Diuen que una feina digna és un dret: no és cert, però hauria de ser-ho.

Gancio mola molt: ens obre la possibilitat de combatre allò de “les alternatives” perquè no és alternativa de res i aquesta narrativa limita la imaginació. Crec que és el FediProjecte més potent des de fa anys i me n’alegro molt que li doneu visibilitat :heart:

Seria molt bonic! Aviam si trobem tres o quatre motivades.

Hola @paukokura T’animes? :yum:

1 Like