Proposta de cultura lliure pel món del llibre

Hola!

Com algunes sabeu, m’inquieta molt que s’usi tant poc programari i llicències lliures a institucions, entitats socials o espais autogestionats. I una cosa que m’alarma especialment és la promoció que es fa de mitjans asocials publicitaris als llibres, sobretot als infantils…

Cal realment posar els logos de Feisruc o InstaFarm a la contraportada? Evidentment que no. Una cosa és posar la web de l’editorial, i l’altra fer publicitat a empreses que ens perjudiquen com a societat… Per mi, els llibres són sagrats i cada cop que veig un llibre infantil publicitant granges humanes se’m remou l’estómac.

Proposta general

M’agradaria fer arribar una proposta al món del llibre (Gremis de Llibreteres i Editores, i al “no-gremi de dissidents”). Una altra cosa és que se la mirin i responguin afirmativament :wink:

La idea és copsar, en un parell de fulls, la importància de la cultura lliure i què es podria anar fent per revertir la situació. Tinc moltes idees i m’agradaria compartir-les i xerrar una estona sobre el tema. El més bonic de tot és pensar que, si s’aconsegueix compartir infraestructura digital, potser també es podrà fer més pinya per la cultura des de tots els bàndols.

Somiar, de moment, és gratis…

Qui s’apunta? Potser podem quadrar un dia la setmana del 6 de maig? Com teniu l’agenda?

4 'M'agrada'

Totalment d’acord, és embrutar les sovint precioses contraportades!
La veritat és que no sóc gaire eloqüent en el que fa a l’escriptura, però si et puc ajudar en qualsevol cosa per tirar això endavant, encantat de donar un cop de mà!

2 'M'agrada'

Moltes gràcies pel suport!

De moment, he caçat un parell de segells de Random (Beascoa i Alfaguara) que publiquen per jovenalla. Si en trobes d’altres, respon al fil.

Jo aniré llistant les que trobi i, en algun moment de l’any, faré un escrit per demanar que deixin de publicitar gafamades per una digitalització més saludable. Potser podem recollir signatures per adjuntar a l’escrit però no sé si seríem moltes personetes…

En tot cas, mercès de nou! Aviam què surt :slight_smile:

2 'M'agrada'