Des del nou node elbarri.online i la campanya de la furgo, volem recomanar aquest node i el de xarxa.cloud per comptes personals, i per això he proposat de mimar-lo una mica, com diu el @marcelcosta
He provat de fer un tema nou, clar (no-fosc), clar (no-confús) i tranquil, que convidi més a entrar-hi i més alegre, comunitari. La idea és subsituir el tema per defecte que tenim ara, que el trobo nocturn, pla, solitari, fred.
He agafat tons torrats i verdosos, amb alguns colors copiats de variants de paletes monokai Monokai Classic Color Palette , adaptada perquè tinguin un pèl més de contrast (tot i que no arriben a passar tests de contrast d’accessibiltiat*)
Les barres de menú són fosques amb text clar, així que ressalten més i per tant, ja no perdem el botó “desa” en la configuració, per exemple. El que no em convenç és que la icona del menú seleccionat es queda amb baix contrast, menys visible, i que potser són massa fosques.
El tema està basat en “Bird”, que és claret però blau i gris, però les vores arrodonides les he mantingudes iguals.
També he deixat les vores-marges visibles, però amb menys contrast amb el fons, més dissimulades (és l’únic que he tocat dels colors “avançats”)
Com a color “d’accent” he posat un bordeus, que la veritat, no sé quan es fa servir.
Us en deixo algunes captures, i l’arxiu perquè el retoqueu i el critiqueu.
Què us sembla? Si us animeu i en feu algun de molt diferent, els podem afegir tots i després triar-ne un per defecte Una abraçada!!
bcn-fedi-cat_theme-pineda-cereals.json (8.1 KB)
** Li poso extensió .json.pdf perquè sinó l’àgora no em deixa, però l’extensió correcta és simplement .json
* per fer que passessin el test d’accessibilitat amb almenys una A, els colors perdien molta vida, havien de ser molt foscos. Si no n’hi ha cap d’instaŀlat, podríem fer una variant del tema que surti però amb “alt contrast”.
Em sembla bé canviar el tema si es veu més acollidor. Igualment, entenc que cadascú seguirà podent modificar-ho a la seva configuració.
Això sí que em sembla important. L’accessibilitat web és un dret humà i em decepcionaria que es prioritzés l’estètica als drets humans en aquest node… Però segur que es pot trobar l’equilibri.
Jo no en sé massa de colors, però sempre uso els que tenen més contrast (AAA). Em passo hores buscant colors amb coolors i comprovant-los amb Colour contrast. (si sabeu millors mètodes, compartiu-los!)
Sobre la paleta escollida: jo intentaria combinar els colors en una mateixa gamma sense cap salt gran. Entenc que has volgut traslladar o traduir un tema com és el Monokai a aquest nou entorn de l’Akkoma, però el Monokai està dissenyat per un ús diferent i té elements destacadíssims com és el cas del color rosa (l’“accent color”).
Jo personalment evitaria fer servir l’accent color del Monokai en la combinació resultant d’una interfície web. Una cosa és un tema per programar en un IDE o al terminal, que busca destacar certs continguts; una altra situació diferent és la de dissenyar un entorn que faci d’embolcall per al contingut.
Malgrat que l’accessibilitat es vulgui tenir en compte, jo no faria el tema per defecte tan contrastat (qui vulgui o ho necessiti, que pugui optar a una variació accessible amb “contrast”). Jo veig massa salt de colors entre fons i els headers, igualment entre els botons actius i inactius, etc… Molt sovint es parla de lo cansat que és per la vista fer servir un tema “contrastat” quan no tens cap problema d’accessibilitat, i és per això que existeixen temes no contrastats i la opció hi és per complir amb l’accessibilitat de tothom.
En resum, i volent ser constructiu, només canviaria l’accent color rosa que em sembla que pren massa protagonisme, i buscaria fer un tema menys contrastat per defecte perquè doni integritat i acompanyi sense distraccions.
I tant! es tracta de donar unes opcions per defecte més acollidores. Molta gent ni sabrà que es pot canviar el tema que li ve per defecte. De fet, a Mastodon no es pot
Em sembla important, i he fet que tinguessin valors de fins a 3:1, però això no passa els testos. El tema pleroma-dark (el que tenim) sí que aprova, però el pleroma-light, oficial també, és pitjor que el que he fet en aquest sentit.
Sembla que amb un tema clar, o tens colors, o tens contrast. Perquè els colors llampants contrasten més amb el negre que amb el blanc.
Bé, el mateix editor de temes posa un si falla, o un si aprova. T’animo a carregar aquest tema i jugar amb els colors a veure si trobes algo més equilibrat…
Ja… a mi m’ha sorprès. No és el color d’accent que li he posat jo. El bordeus que li he posat és més apagat.
He mirat el css i aquí agafa el “vermell”, que és el mateix que el d’“error”. Així que sembla una decisió fixa d’Akkoma, una mica rara, he de dir.
Tampoc m’acaba de convèncer la barra tan més fosca que el fons, sobretot pel que dius de la diferència dels botons actius i inactius.
Esperaré a més valoracions i faré la prova de fer el color de la barra “més fosc que el fons”, però “dins del rang dels clars”.
Pregunta tonta: es pot tocar “tot” el CSS? perquè per mi el problema dels Akkoma no és el tema (els colors), sinó que és un tema de disseny més prodund: mides d’elements, tenir cura dels espaiats, falta de jerarquia de la info, etc. Es veu claríssim en la columna per composar un post
To overwrite the CSS stylesheet of pleroma-fe, you can put a file at $static_dir/static/custom.css containing your styles. These will be loaded with the rest of the CSS.
You will probably have to put !important on most/all your styles to override the default ones, due to the specificity precedence of CSS.
Això ho veuen els teus ulls d’elf. Jo només veig emojis desordenats