Fa uns dies Critical Switch proposava fer una FediFesta descentralitzada el primer cap de setmana de febrer. Aquí la publicació a la Fedi:
Com que havíem comentat de quedar a finals de gener, proposo moure-ho al febrer i encaixar-ho Què tal el dissabte 1? Hauríem de decidir hora i lloc. Potser es podria fer una etiqueta a la Fedi (tipus #FediFesta) per ampliar propostes.
El cartell
He vist que han fet un cartell. El dibu que han usat és de David Revoy, de 2017 i llicenciat sota CC BY 4.0:
@xaloc t’animes a proposar-els-hi a les teves veïnes més de proximitat física i fem un 2x1? I de retruc, per casualitat alguna veïna teva parla Esperanto?
Hola! demà ens reunim per la campanya de la Furgo i ho comentarem. De tota manera, crec que ens agafa a peu canviat, la sensació és que tenim massa feina atrapant la gent de vamonosjuntas i sumant-nos al carro de la data del trump, el dia 20 de gener. Tenim una web (ambiciosa a nivell de disseny) per acabar, i volem muntar un node nou.
Tu tenies alguna idea @titi ? Si ho muntes tu potser podem venir algunis del logout per posar-hi mans sense haver d’organitzar res abans.
M’imaginava quedar a l’Horta Alliberada i anar cap al Logout després amb picoteo de traje, però pel que es va comentar ahir entenc que ja s’estava preparant quelcom.
falte decidir l’estructura de taller.
la proposta és mostrant el funcionament d’una cadena de col·laboracions.
les que estaven al fedivers: des de hacklabs i activismes que van crear Fedivers, Canòdrom con entitat que utilitza FLOSS, artistestes com Anartis, i fediverse.tv,
les que venen: eixa cadena continue per Vámonos juntas com a campanya actual, la Fedifesta on estem i la Furgo que anirà per barris i pobles segons demanda per l’entorn català (ho diuen així però és on es parla i és bilingüe).
taller i hem de veure com ens dividim per donar suport.
quan penseu que pot ser la de Sants.
igual es pot afegir.
per altra banda, del matrix:
estava mirant a la llista hm i no hi ha invitació a fer FediFesta.
jo ara no estic fent res i no em sento com per convidar.
cap de vosaltres?
es que el mapa està tot pel mediterrani… i Argentina
i Madrid
jo he punxat a gent que conec de la península, però queda poc temps…
Doncs mira, al final, crec que millor i tot. A les 21h comença el sopador de La Cinètika i, com és a prop, crec que ens dóna temps per arribar i ajudar a parar taula
Actualització 1 de febrer
El Bocaos es va anul·lar i vam anar a un bar del costat a fer un entrepà. Perquè no es perdi en la immensitat fediversal curtplacista, copio el meu miniresum de la fediFesta.
Per qui no hagi pogut venir, heus aquí un petit resum de la FediFesta:
Xapes variades sobre El Lokal, DonesTech, La Furgo, Fedicat, Anartist, XarxaCloud, FediverseTV, Juntes i eXO.
Dinàmica de saltar o ajupir-se en funció de si usem o no un programari.
Facilitació en tres taules per endinsar-se més a Mastodon, PixelFed i Peertube.
De rebot, hi ha personetes que han demanat ajut per treure el ruindous de les seves vides (yupi). Sempre és bonic trobar-se amb altres fedinautes o conèixe’n de noves.