RAP: tres passos per a l'ús moderat dels recursos publicitaris

Hola!

Ja fa temps que la @titi ens parla de l’estratègia que proposa la Resistència a l’Agressió Publicitària (RAP, a França i al Fedivers), però he revisat aquesta agora i crec que no la hem publicada aquí. Crec que és un text molt útil per a organitzacions o col·lectius que ho vulguin implementar, així que he traduit el text i el comparteixo:


Carta per a un ús moderat dels recursos socials publicitaris proposat per la Resistència a l’Agressió Publicitària.

Els recursos socials publicitaris no són eines neutres. Com altres mitjans publicitaris, la contrapartida per a la seva utilització és la recepció de publicitat, encara que no sols això. En efecte, aquests recursos perfilen les seves usuàries i comercien amb la seva informació personal amb finalitats publicitàries. En aquest sentit, el seu ús no és trivial i recomanem que s’emmarqui en alguns principis.

1. No fer promoció de mitjans socials publicitaris
Si sembla estratègic utilitzar aquests mitjans per a dirigir-se a les persones que els utilitzen, no és raó per a destacar-los o legitimar-los. És possible utilitzar-los i ser present en ells sense necessitat de visibilitzar-los als teus propis mitjans de comunicació (tríptics, pàgines web, etc.).

2 – vitar posar contingut exclusiu en mitjans socials publicitaris
Publicar contingut exclusiu en anuncis de xarxes socials és una forma indirecta d’atreure a les persones a usar-ho. Quan publiquis en xarxes socials de publicitat, assegura’t que la informació sigui accessible per altres mitjans (lloc web, xarxa social gratuïta i no publicitària, etc.). Els comentaris i consultes del públic són excepcions.

3 – No utilitzar enllaços patrocinats
Pagar per a promocionar les pròpies publicacions significa finançar i participar en el sistema publicitari i en la lògica del mercat del temps mental disponible.


Font: Résistance à l’Agression Publicitaire s’infiltre dans les réseaux « sociaux » – Résistance à l'Agression Publicitaire

4 'M'agrada'

En @xaloc i jo ho vam traduir al català al 2019: Resistència a l'Agressió Publicitària s'infiltra a les xarxes «socials» - Gamifica't! quan encara no teníem aquesta àgora i dèiem “xarxes” enlloc de “mitjans” :wink: Sort que almenys ho vaig deixar al blog… En castellà ara està a Komunikilo: Komunikilo. Després de passar pel Fedibertsoa, dos articles es van publicar en euskera parlant de les mesures. Ho comento a Anartist: Sobre cómo frenar la inercia comunicativa - Debates - Anartist Forum

Igualment, potser se li podria fer un racó per la web de fedicat. Un dia podríem quedar per revisar-la.

Oju perquè diu: Ne pas faire la promotion des réseaux sociaux publicitaires i això seria “no fer promoció de mitjans socials publicitaris”.

Oju: Éviter de mettre de contenu exclusif sur les réseaux sociaux publicitaires seria “evitar posar contingut exclusiu en mitjans socials publicitaris”.

3 'M'agrada'

Canvis fets! Merci!

I tant!

2 'M'agrada'

Igual sí que toca revisar la web que tenim barcelona.social enllaçat encara :sweat_smile:, jo també m’apunto!

2 'M'agrada'