Hola!
Ja fa temps que la @titi ens parla de l’estratègia que proposa la Resistència a l’Agressió Publicitària (RAP, a França i al Fedivers), però he revisat aquesta agora i crec que no la hem publicada aquí. Crec que és un text molt útil per a organitzacions o col·lectius que ho vulguin implementar, així que he traduit el text i el comparteixo:
Carta per a un ús moderat dels recursos socials publicitaris proposat per la Resistència a l’Agressió Publicitària.
Els recursos socials publicitaris no són eines neutres. Com altres mitjans publicitaris, la contrapartida per a la seva utilització és la recepció de publicitat, encara que no sols això. En efecte, aquests recursos perfilen les seves usuàries i comercien amb la seva informació personal amb finalitats publicitàries. En aquest sentit, el seu ús no és trivial i recomanem que s’emmarqui en alguns principis.
1. No fer promoció de mitjans socials publicitaris
Si sembla estratègic utilitzar aquests mitjans per a dirigir-se a les persones que els utilitzen, no és raó per a destacar-los o legitimar-los. És possible utilitzar-los i ser present en ells sense necessitat de visibilitzar-los als teus propis mitjans de comunicació (tríptics, pàgines web, etc.).
2 – vitar posar contingut exclusiu en mitjans socials publicitaris
Publicar contingut exclusiu en anuncis de xarxes socials és una forma indirecta d’atreure a les persones a usar-ho. Quan publiquis en xarxes socials de publicitat, assegura’t que la informació sigui accessible per altres mitjans (lloc web, xarxa social gratuïta i no publicitària, etc.). Els comentaris i consultes del públic són excepcions.
3 – No utilitzar enllaços patrocinats
Pagar per a promocionar les pròpies publicacions significa finançar i participar en el sistema publicitari i en la lògica del mercat del temps mental disponible.