Secció per preguntes i respostes, dubtes, sobre Mastodon i companyia

Ara que hi ha un boom amb això de la migració de Twitter, i tantíssim a gent te dubtes, trobo que seria bona idea si el fòrum pogués oferir una categoria a on la gent pogués preguntar i, sobretot, aprendre de les preguntes dels altres… Em refereixo a preguntes concretes, i a més amb una subcategoria dedicada a Mastodon, que és a on hi ha la moguda (sense perjudici que se’n puguin fer d’altres eines).

Què us sembla? @marcelcosta ? @spla ?

2 'M'agrada'

Hola!

Doncs és una bona idea. Tot i que jo diria que ja hi ha una categoria per això:

Eines

Aquesta categoria és un espai d’ajut mutu entre persones que munten i mantenen infraestructures o simplement usen eines de programari lliure, especialment les de creació i publicació federada de continguts digitals.

Dit això, si veiem que es pregunta molt sobre un en concret, com Mastodon, no veig problema en obrir una subcategoria específica.

No ho tinc clar…els nous usuaris pregunten directament al admin o moderadors tots els seus dubtes. Enviar-los a llegir pàgines externes a l´instància on s’han registrat, tot i que és ideal per a una lectura pausada i entenedora, pot fer molta mandra o provocar confusió.

El problema de la categoria d’eines és que l’usem més aviat la gent amb perfil tècnic per parlar de les nostres instàncies, etc.

Si entra algú amb preguntes bàsiques allà, li pot donar un algo…

Ara mateix l’àgora és un fòrum que si algú interessat en Mastodon hi ve a parar, sortirà per potes… I, en canvi, un fòrum amb Discourse és un lloc ideal per trobar resposta a preguntes, i altres preguntes relacionades… Però caldria que al llistat, a la categoria, hi hagues preguntes de nivell bàsic, rollo FAQ.

Aquest problema també el te la web de fedi.cat, que per usuaris molt elementals em penso que no és molt llaminera (no dic que sigui fàcil aconseguir-ho).

Edito: rellgint el teu post, la clau rau aquí, en les preguntes “concretes” de les que parles. El usuaris nous tenen aquestes preguntes, les concretes. Son les que jo penso que podríem adreçar. les bàsiques de com funciona el tema: “perquè no veig els seguidors de tal compte”, “on trobar nosequè”, quines apps son millors, etc.

Això que comentes ja es fa. El problema, i passa el mateix amb els xats rollo Telegram, és que les preguntes es repeteixen sempre, mil vegades, perquè l’informació és efímera, queda enterrada. La gràcia del fòrum és que no ho sigui.

Fins i tot es podria fer que una categoria d’aquí, via RSS i un bot, tingués un compte de Mastodon, etc.

1 'M'agrada'

No sé si t’acabo de seguir en això…

Potser podríem obrir una categoría per a “nouvingudes/novelles al Fedivers”. Tampoc sé si et refereixes a tenir ja contestades preguntes bàsiques (algunes ja respostes a la web fedi.cat) o que sigui un consultori (el que jo entenc que es fa en un fòrum).

Molt d’acord.

La web de Fedi.cat està bé per un perfil de gent concret: motivada, amb cert nivell sociocultural (acostumada a llegir, al text més que a la imatge)… Si arriba un usuari mitjà de Twitter no passarà de la portada. No veu la paraula Mastodon per enlloc, ni cap info rellevant perquè en cinc minuts trobi preguntes respostes de les que és fa un nouvingut, etc.

Sempre es podria fer un FAQ, via web, i tira milles.

Jo havia pensat en la típica funció que fan els fòrums, però estic pensant en un públic molt concret, i aquesta és la clau. És un públic que si arriba aquí a l’Àgora no vorà enlloc el que busca (dubtes de Mastodon, un fòrum sobre Mastodon, preguntes bàsiques).

I si penso en el fòrum de agora.fedi.cat és perquè penso que a partir de captar l’interès de la gent de l’onada de Twitter, després poden estendre el seu coneixement cap a altres àmbits del fedivers, i no a l’inrevés.

Em sembla bé el que proposes.

Per a mi l’àgora ja pot fer aquesta funció, però em sembla bé generar una categoria per a facilitar que les novelles ho tinguin fàcil per preguntar. Aquí la opinió externa sempre és útil.

Pel que fa a posar molt d’ènfasi a Mastodon en particular, des de fedi.cat sempre hem intentat afavorir la diversitat en tots els àmbits, i al fedivers en particular. Volem fugir de la estandarització de Mastodon dins del Fedivers (dige’ns bojos :stuck_out_tongue: ). Potser podríem intentar trobar un nom/descripció de categoria una mica més agnòstic i a la vegada prou clar per als benvinguts.

PD: Per crear la categoria ho hauré de consultar amb la resta de responsables de fedicat.

Potser un FAQ seria el més assenyat perquè sempre es va preguntant una mica el mateix…

Si algú vol anar repescant preguntes i respostes, potser es podria obrir una categoria principal FAQ i anar-les col·leccionant allà enlloc de posar totes les respostes en una web. Així seria més col·laboratiu i pràctic per enllaçar a cada resposta quan es pregunta de nou.

1 'M'agrada'

Si, si… Una categoria que fes de FAQ molaria… Jo no tinc clar quina és la millor forma, però hauria de ser algo que poguessim recomanar pel Fedivers als nouvinguts, molt pràctic per tots els de l’onada de Twitter i que no els tirés enrera…

Pd.: una pega de Discourse respecte Lemmy (te moltes aventatges, d’altra banda), és que no federa, oi? I és més difícil interactuar sense donar-se d’alta, cosa que és una barrera d’entrada a la gent poc tecnològica

Doncs si estem d’acord, obriré una categoria que es podria dir “FAQ del Fedivers”.

1 'M'agrada'

Encara no. Fa anys que es diu i, fins i tot, nlnet va donar pasta perquè es fes però, al final, no es va fer i vaig perdre la pista. Cerca pel https://socialhub.activitypub.rocks si t’interessa el tema o per l’àgora de Discourse ActivityPub Support: Phase 1 RFC - #7 by hellekin - feature - Discourse Meta

No caldria registrar-se per veure les FAQ i preguntar, preguntaran per la Fedi. Simplement ho veig com un espai per tenir la info endreçada i facilitar enllaçar-hi perquè llegeixin concretament sobre el que estan preguntant, encara que l’enllaç estigui fora de la Fedi.

Així, de pas, fem pedagogia de la sobirania tecnològica i la descentralització web :wink:

1 'M'agrada'

En anglès això ja existeix:

Sense el format fòrum, que mola, però bueno. De fet un fòrum, i federat, pot ser un lemmy