Servidor xatmail xat.fedi.cat caigut [16-17/1/25]

Fa unes hores, quan he provat d’enviar un missatge aquest s’ha quedat carregant. Sembla que ha caducat el certificat… Però sembla que no és tan fàcil de renovar :smiling_face_with_tear:
Vaig informant per aquí de com va la cosa… :slight_smile:

1 'M'agrada'

Error solucionat! El servidor ja torna a ser actiu!

Demà explico què ha estat que avui s’ha fet molt tard :sweat_smile:

1 'M'agrada'

D’acoord, doncs deixo aquí una mica una línia temporal de la incidència i com es va solucionar a tall de documentació:

RESUM: la incidència en el servidor va durar des de les 20.38 fins a la 1:45 de la matinada aproximadament. Es va poder solucionar l’error amb els certificats i no es va perdre cap missatge perquè el DeltaChat reintenta enviar-los fins que funciona el servidor!

Explicació completa:

A les 20:38 del dia 16/1 va caducar el certificat SSL del servidor i per alguna raó aquest no es va renovar correctament de forma automàtica. Els comptes no es podien connectar des de l’aplicació i en accedir a la web es donava la benvinguda amb un " SEC_ERROR_EXPIRED_CERTIFICATE" i només s’hi podia accedir acceptant el “risc per a la seguretat”.

Vaig arribar a casa passades les dotze i vaig començar a mirar què podia fer que fallés la renovació del certificat. L’eina que se n’encarrega (acmetool) no semblava funcionar bé. Vaig provar d’actualitzar el servidor amb l’esperança que fos alguna cosa que s’hagués corregit durant les últimes versions, però durant la instal·lació vaig ser rebut amb més de cent línies de log de l’acmetool relacionades amb l’errada en el moment de realitzar el certificat. Us desitjo que mai hàgiu d’intentar depurar un error amb acmetool, perquè és absolutament impossible destriar el gra de la palla :frowning:
Vaig pensar que podia estar relacionat amb l’entrada CAA del DNS que el final vam decidir no configurar, però vaig preguntar al xat d’administradors de servidors xatmail i és completament opcional. Vaig estar provant un fotimé de coses, però cap semblava solucionar l’error.
En cap moment se’m va acudir que hagués pogut deixar aquesta entrada amb el valor per defecte que li posava el gestor DNS de DonDominio, però aquest va ser el cas! Un cop vaig esborrar l’entrada la renovació es va fer sense problemes i tots els missatges que no s’havien pogut enviar durant aquestes hores van arribar! Sempre és l’error més estúpid el que causa els problemes més grans :sweat_smile:

Com a mínim em va servir per a actualitzar el servidor a l’última versió :hugs: Queda actualitzat a la versió del 16 de gener del 2026.

2 'M'agrada'