Sobre Gancio: markdown i media recurrent enllaçable

Holi!

Trastejant el Gancio (una agenda compartida fediversal), voldria comentar coses. Veig que el repo està al Framagit però ni hi tinc compte ni temps per veure si ja se’ls hi ha plantejat el que comento. En fi, aviam si m’explico:

  1. Estaria molt bé poder escriure la descripció en Markdown.

  2. A “media” pots pujar una imatge del teu ordi, però no posar un enllaç a una imatge ja penjada a algun altre server. Molaria que donés l’opció URL. I seria més Ecolobits…

  3. Recurrència del media. Em trobo el cas de voler penjar un mateix cartell i descripció en dates i llocs diferents (presento el mateix llibre a diversos indrets). I gasto més server i temps si haig de posar el cartell i la descripció tres cops. I si es pot fer, no ho sé fer…

En fi, menciono en @fadelkon per si en saps alguna cosa :slight_smile:

Ah, i mil mercis a la gent que el fabrica, administra i difon. És una joia aquest programa!

2 'M'agrada'

Amb el @fadelkon ja vam parlar que hi ha serrells en la federació de gancio amb akkoma, així que potser es podrien sumar “peticions/reports”…

2 'M'agrada'

Ara mateix l’editor és un WSIWYG que genera text en html. Imagino que és un “component” de Vue.js que fa això mateix. Potser aquest mateix component permet editar en markdown, i desar… en markdown o en html? no sé si es complicaria. O potser hi ha un altre component d’edició que ho faciliti. Si t’interessa molt i vols facilitar la feina, pots remenar el codi del gancio, mirar el nom del component, i esbrinar si fa el que vols, o buscar-ne un altre. Igualment, pots obrir una proposta/petició/issue :wink:

Entenc el que dius, però molts cops, quan es puja des d’una adreça externa, el que fa la web és descarregar la imatge i replicar-la. Crec que és més estable tenir la galeria pròpia descarregada, també per temes de seguretat o privacitat (si l’altra és http, o si la imatge està enverinada, …), doncs és més prudent tenir-ho tot juntet servit des del mateix lloc. Això per entendre una mica la tendència a deixar fora el que abans era més comú. Jo et diria que obrissis una issue, expliquessis tot lo detallat que puguis com t’ho imagines, i argumentessis què aportaria :slight_smile:

Aquesta me la sé! Arran de demanar-ho explicant els casos en que ens aniria molt bé, semblant al teu cas, en lesion va implementar l’acció de “clonar” activitats :smiley: Has d’estar loguejada per fer-ho.

Síii m’encanta! I encara necessitem més gent animant a grups a fer-la servir, i també explorant les possibilitats del RSS, ICS, embeds a webs… a veure quins usos poden animar a més gent a deixar de banda l’instagram :grin:

2 'M'agrada'

Ah, sí! La setmana passada vaig inflar a peticions al lesion (tres de cop) i una d’elles era sobre Akkoma. Federation to Akkoma / Pleroma - events don't get unleast boosted in Mastodon (#310) · Issues · les / gancio · GitLab

La seva resposta:

My assumption is that akkoma and pleroma do not support and they do ignore Event type in Activity Stream, while Mastodon is supporting it and a boost in mastodon does not clone the AP object but instead it probably convert it to a Note type.

És a dir, que hauríem de demanar a la gent d’Akkoma que implementés el Event type per ser compatible amb Gancio, i no estic segur si també amb Mobilizon. No sé si Mobilizon envia les activitats com a Event o com a Note o com a quina entitat d’Activity Pub.

Fa poc m’he tornat a motivar amb Lemmy, m’agrada molt més que les xarxes tipo twitter (al cap i a la fi el lemmy és com un fòrum), i vaig pensar que seria impressionant poder seguir una agenda com una comunitat de lemmy :star_struck:

Amb això vull dir: algú s’anima a investigar una mica primer, i després demanar a Akkoma i a Lemmy si han intentat, o que provin d’implementar Event??

4 'M'agrada'

Uau, només responc per dir que m’encantaria tenir temps per a remenar aplicacions fediversals, i fins i tot contribuir-hi (i, per jugar, fer-me’n una!). Però davant de recursos limitats, decideixo prioritzar altres coses, ja que no tinc una vareta de fer dies de 36h :wink:

1 'M'agrada'

Guaita que bé! Però no ho veig. Suposo que perquè la versió d’Anartist és la 1.6.12 i la darrera, la 1.6.17. En fi, cap problema. Ja hi arribarem :slight_smile:

1 'M'agrada'