Sobre l'empresa Proton, de ProtonMail

Sembla a ser que el CEO de protonmail dona suport a Trump:

Great pick by @realDonaldTrump. 10 years ago, Republicans were the party of big business and Dems stood for the little guys, but today the tables have completely turned. People forget that the current antitrust actions against Big Tech were started under the first Trump admin

Font: https://mastodon.neat.computer/@jonah/113705526672291257

Vist això, no sé si els correus de protonmail haurien de ser considerats “dels segurs”…

Bé, ja van tenir 1 o 2 incidents on van donar dades d’activistes fa un temps.
He llegit una conversa a lemmy prou interessant sobre aquest tema, amb més matisos, alternatives, etc.

1 'M'agrada'

Sí, ho recordo! Però entre “haver de complir amb les demandes judicials de Suïssa” i donar suport a Trump hi ha un camí…

Jo fa anys que faig servir Tutanota, són un equip molt més petit i el servei no és tant “complet” com el de proton, però pel meu cas d’ús, va be. Pago el premium (36e/any) per poder tenir domini propi.

3 'M'agrada'

Sí! Jo vaig saltar de protonmail a tuta! Ara fa uns anys que sóc a [pangea] (https://pangea.org), correu cooperatiu i de proximitat :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 'M'agrada'

Els conec bé als de pangea! Hi vaig treballar uns mesos allà al 2019 quan estudiava a la UPC. La Lorena i el Daniel són maquíssims, no sé si encara hi són. Tenen (si no ha canviat) els servidors a un cpd de barcelona. A mi no em serveix perquè faig servir moltíssim els alies de correu electrònic (1 per cada lloc que em registro), i si no ha canviat no t’ho pots autogestionar amb ells.

Bona elecció :wink:

2 'M'agrada'

Doncs fa poc van implementar un panell per gestionar els dominis! Potser li podries donar un cop d’ull un altre cop. :smile:

Ostres, jo tinc un compte a Protonmail de pagament… ja ho revisaré! Internet és un camp de mines… Protonmail van eliminar el missatge, però aquí ha quedat guardat: Proton: "@jonah@neat.computer Corporate capture of Dems …" - Mastodon

Prenc nota de Pangea i Tutanota!

1 'M'agrada'

Hi ha una tecnologia, que no sé si serveix per registrar-te als puestos, que permet afegir una part variable a una mateixa adreça de mail, rollo xyz+nom@domini.tld , abc+nom@domini.tld

Teòricament, si el servidor de mail està configurat per admetre aquest mail (diria que ISPConfig ho fa per defecte) tot aquest mail arribaria al compte o alies nom@domini.tld

Potser et serviria per estalviar-te de crear tants alies (quin pal, tu… vols dir que això serveix per gaire?)

Jo tinc domini pròpi amb catch-all, això vol que que qualsevolcosa@elmeudomini.tld arriba al meu correu, i puc respondre-hi amb aquesta adreça. Amb bitwarden (gestor de contrasenyes) és trivial crear noms de correu en el moment de registrar-me, i no m’he d’enrecordar.
Això em serveix per saber quin servei ha filtrat les meves dades si m’arriba phisingh/spam i per poder donar de baixa aquella adreça en concret un cop filtrada.

Jo he assumit que la meva adreça forma part de les bbdd d’spam, però la veritat és que el meu client de mail (claws mail) el filtra tan bé que ni me n’assabento.