Tanco kfem.cat, pixelfed.cat i lemmy.cat

2 'M'agrada'

GrĂ cies per comunicar-ho i per la dedicaciĂł!

Sempre és una pena quan tanca un node/comunitat, però està clar que cal poder-ho compaginar amb les energies pròpies. Aquests moments són sempre interessants per reflexionar sobre la costrucció comunitària d’eines i infraestructures.

I Ă nims en la resta de projectes.

Ei, agafant el teu guĂ :

Si algú (p. ex. de la comunitat catalana del Fediverse) vol assumir el relleu o adoptar dominis, escriviu-me. Estic obert a transferir els dominis lemmy.cat i pixelfed.cat (parlem-ne). Prioritzaré privadesa i bones pràctiques.

Em voldria oferir a portar aquests serveis (estic especialment interessat en kfem.cat i lemmy.cat, tot i que si ningĂş surt pel Pixelfed, tb el podria assumir).

Si t’ho volguessis repensar i no deixar les tasques d’administració, podria sumar-me a tu per:

• administrar
  • co-finançar

els serveis.

I si definitivament no hi estàs interessat, doncs me n’encarrego jo, i au!

Però també podria ser interessant rebre el suport d’altres persones, en la línia del que comentavem aquí:

Aquest model jo ja el visc amb dugues instĂ ncies, collapse.cat i info.prou.be, que comparteixen servidor i que els respectius administradors de cadascuna, en @fadelkon i jo mateix, ens ajudem en les tasques de sysadmin.

1 'M'agrada'

No transferiré kfem.cat, com deia en la publicació a Mastodon i la que vaig fer al meu bloc, és un projecte personal, no té cap sentit des del meu punt de vista que algú recuperi el nom del servidor.

En la lògica de descentralització, no crec que moure diferents instàncies a un mateix servidor i/o administrades per una mateixa persona sigui pertinent.

Mateixos serveis (ex: 2 servidors Mastodon), mateix admin :red_circle:
Mateix servidor, diferents serveis administrats per diferents admins :yellow_circle:
Mateix admin, diferents serveis a diferents servidors (el meu cas) :yellow_circle:
Diferents serveis, diferents servidors, diferents admins :green_circle: