Arran d’un comentari d’en @marcelcosta he fet una proposta ( Nova instància manys censurable - #8 per arbocenc ) que us trasllado en un fil a part per si algú vol posar fil a l’agulla:
Doncs no costaria tant cooperar entre els diversos administradors que mantenim instàncies al fedivers del país. Podríem auto-organitzar-nos en un col·lectiu que ens donés suport en el següent (pluja d’idees a bavor!):
- Ús (opcional) de dominis del col·lectiu (fedi.cat, fedicat.xyz, ???.???)
- Compartir l’accés a la gestió del domini personal (mastodont.cat, collapse.cat, public.cat), quan no usem un de col·lectiu, amb altres membres, per si perdem la capacitat de gestionar-lo (mort, hospitalització).
- Compartir (opcionalment) l’administració, o tenir administradors auxiliars o d’emergència entre altres membres del col·lectiu. No parlo d’obrir això a tothom, sinó que cadascú pugui triar alguns membres referents per a ell, si vol.
- Compartir (opcionalment) les còpies de seguretat per poder regenerar el servei entre altres membres del col·lectiu. No parlo d’obrir això a tothom, sinó que cadascú pugui triar alguns membres referents per a ell, si vol.
- Compartir la bbdd de coneixements, receptes, notes que cadascú usa per muntar serveis amb el col·lectiu. Estic parlant d’una wiki i un gestor de projectes (redmine, etc.). Jo faig servir aquest sistema en el servidor que administro, collapse.cat, amb un col·lega que em dona un cop de mà. Va bé documentar i establir uns procediments per si algú ha de fer el que habitualment fas tu.
- Finançament: recaptar fons i repartir-los entre els membres del col·lectiu.
Tal i com jo m’ho imagino seria un paraigües granular, a on cadascú pot optar per les opcions que li puguin anar bé, des del que usa totes les ocpions al que només n’usa alguna. O sigui, molt flexible i lliure. Òbviament el col·lectiu s’hauria d’autogovernar (a l’estil de Debian?) i la pertinença hauria de ser un procés validad per la confiança (no que s’hi pugui apuntar qui vulgui, sinó la gent que pugui tenir l’aval d’altres mebres, perquè son gent de confiança)
Si hi esteu interessats, ho podem engegar