Hola!
Aquests dies hi ha hagut una polèmica sobre el funcionament dels silenciaments, bloquejos, i sobre qui recau la responsabilitat de cuidar els espais. Bàsicament, la @timnitGebru@dair-community.social es va queixar de comentaris racistes que va rebre la Kim Crayton ~ Her/She i aquesta queixa ha trobat moltes respostes desviant l’atenció cap als admins de la seva instància i “whitesplaining” de com funciona el fedivers.
Vegeu:
- Kim Crayton ~ Her/She: "Ok, what I'm NOT going to do is take on the respo…" - Distributed AI Research Community
- Akkoma
- Akkoma
Per un costat, em queda lluny perquè hi ha molt de context d’Estats Units tant amb la comunitat negra com amb els tipus de racismes i com s’articulen. Crec que hi ha xocs forts amb el tema de les seves eleccions i la Kamala Harris, i una funcionalitat molt usada al “Black Twitter” que sembla que reclamen a Mastodon, és el “quote reply”, que sembla que gragron i companyia no volen perquè “es fa servir per assatjar a penya trans”. Debat infinit al Github. M’avorreix una mica tant de centralisme tant de les lluites dels USA com del Mastodon com a eina, perquè per exemple, l’app Tusky ja ho fa.
Però vaja, el racisme no és una opressió que pateixi jo ni al fedivers ni fora. I vaja, m’ha fet pensar i volia compartir el que n’he entès i fer algunes preguntes.
Sembla que el que ha passat és que la tal Kim (que no coneixia jo) ha rebut odi de diverses formes:
- respostes a la seva publicació
- missatges privats
- denúncies (reports) de la seva publicació
Recordo que l’únic que feia era denunciar racisme eh!
I a més, sembla que part del suc de la qüestió està en que venen de servidors que no són “obertament nazis”. És a dir, que destapa la complicitat blanca. Dit en altres paraules, com deia una enganxina, “lo queer no te quita lo racista”.
Si passés alguna cosa així a bcn.fedi.cat, com podríem respondre?
I aquí la resta de preguntes:
- quines instàncies tenim bloquejades?
- tenim algun mètode d’anar actualitzant la llista, coŀlaborant amb xarxa.cloud per exemple? Ahir terrorzone va trobar una instància obertament nazi
Hi ha el hashtag #fediblock , però sembla molta feina revisar-ho tot manualment.
També han anomenat The Bad Space, que sembla que exporta llistes de servidors bloquejats per certs servidors de comunitats oprimides.
Pel que fa a comptes particulars, he trobat interessant aquesta publicació perquè distingeix entre el “nazivers” i els “no sóc racista però”. Com a resposta al segon tipus, estic d’acord que el que toca és pedagogia i marcar límits de forma coŀlectiva.
Hi ha algú que diu que Pleroma/Akkoma té millors eines de bloqueig que mastodon. Les estem fent servir?
A part de bcn.fedi.cat, quines estratègies tenim en altres instàncies?
Salut!