Transcripció d'àudios

Hola!

Volia compartir simplement que l’eina que utilitza Kdenlive per a fer Speech to Text es pot utilitzar des del terminal per a fer transcripcions d’àudio. L’eina en si és vosk.

He fet una petita prova amb un àudio que he gravat i ho ha reconegut bé (depèn de les paraules, del model i de la qualitat de l’àudio pot variar, però ja et deixa un esquelet que només s’ha de revisar).

vosk-transcriber -l ca -i Test.mp3 -o Test.txt

M’ha tornat:

això és una prova
a veure si funciona bé el programa de transcripció

Que és el que havia dit a l’àudio exactament.

@titi , potser t’intersesa :slight_smile: .

1 'M'agrada'

M’interessa molt però uff, quan he vist que havia de compilar i fer no sé quants malabars tècnics m’he desanimat.

Si t’avorreixes i li vols tirar una línia de comanda al vídeo de les titelles doncs genial :slight_smile:

1 'M'agrada'

Ei! Quan pugui ho faig, sí!

Però si tens pip instal·lat, és tan fàcil com:

pip3 install vosk srt

Ho he tret de:

Oh! S’ha instal·lat, crec.

Això ja no ho vol… Em torna: bash: vosk-transcriber: no s’ha trobat l’ordre
A saber…

1 'M'agrada'

Prova de reiniciar, l’ordinador… Per si de cas encara no s’ha enterat del nou programari…

1 'M'agrada'

He reiniciat. Diu el mateix. Probablement no ho estic fent bé.

He descarregat el vídeo de les titelles. Després, he obert la terminal, he anat al directori on era el vídeo i he posat la comanda. No era això, oi?

1 'M'agrada'

Sí sí, no sé perquè no detecta la comanda com instal·lada…

Hi ha alguna comanda que comenci per “vosk”? Si escrius “vosk” i sense executar prems dues vegades el tabulador, et suggereix alguna comanda¿?

Doncs no, no me’n suggereix cap…

I aquí no t’ha donat cap error? Que estrany…

En fi, si vols un dia ho mirem plegats, igualment trauré la transcripció quan pugui…

Hi havia warnings (taronja) però res en vermell que jo recordi.

I tant!

Sense presses! Merci d’avançat!

1 'M'agrada'