Us donem la benvinguda a la Fedicat

L’àgora de la Fedicat és un espai per facilitar la comprensió i ús de cultura lliure, especialment de mitjans socials federats; per a compartir coneixements i dubtes sobre conceptes i eines de programari lliure; per a reivindicar i practicar una gestió comunitària de béns comuns digitals. Per a contribuir a una societat més justa, usem programari lliure i creem sota llicències lliures. Registra’t en aquesta àgora per aprendre juntes!

Hola, em dic Dani Talens, un apassionat de la xarxa i el web. He creat una nova instància de Mastodon al meu servidor casolà on ja tinc altres serveis webs instal·lats. La idea que tinc és poder utilitzar aquesta instància per a la familia i amics, si va creixent ja pensaria en cambiar de servidor. No sé si podria afegir el meu servidor a llista de nodes de Fedicat, moltes gràcies.

Salutacions,

1 'M'agrada'

Hola!

Genial que facis una instància pel teu cercle! El que no m’acaba de quedar és perquè vols que hi apareixi si l’objectiu és que el registres vinguin de la gent que coneixes.

Salut!

1 'M'agrada'

Hola @marcelcosta, la veritat que potser no ser adient publicar-la. Gràcies!

1 'M'agrada'

Si en algun moment obres registres a un públic més general, ho podem tornar a parlar.

Però està molt bé el que fas! Tan de bo més gent obris nodes pels cercles més propers. Aquí som bastant partidàries d’instàncies d’uns 50-100 membres.

1 'M'agrada'

Hola! I enhorabona pel node :fediverse: :partying_face:
Si més fan com tu, ho descentralitzem tot en quatre dies :wink:

2 'M'agrada'

Hola @titi, ara em toca convencer amics i familia que es passen a mastodont :sweat_smile: :rofl: :rofl:

2 'M'agrada'

El server mastodon l’he muntat a un server casolà (intel 9700t amb 12 cpu i 16Gb de RAM) supose que per a pocs usuaris vaig tirant, però en el cas que es comences a fer gran requeriria migrar a un server de pagament, no? Amb la bogeria “mastodon” he comprat un domini nou baratet!! :rofl: :rofl: :rofl:

1 'M'agrada'

No sóc un gran expert, però hauria de ser suficient. Pel que tinc entès, el problema amb els servidors casolans pot ser l’accés a la xarxa. Però hi ha algun node del fedivers amb milers d’usuaris i el servidor a casa…

Tota la raó però amb un bon SAI s’intenta minimitzar😉

1 'M'agrada'