Utilitzar Mastodon rere un proxy amb altres Serveis Federats

Hola!

A Anartist tenim diferents programaris del Fedivers instal·lats. Fins al Setembre estavem fent servir subnets per a cada servei, però per estalviar costos vam passar a fer servir la mateixa IP i redireccionar a través d’un proxy cada servei.

De manera individual funciona bé, però m’he adonat que el servidor de mastodon no federava bé (o no trobava) les publicacions del pixelfed i del peertube (també en el mateix domini, redireccionats amb el proxy).

Algú sap què pot estar passant? El proxy que faig servir (que fa servir el panell que tenim instal·lat) és HAproxy.

Salut!

Vols dir que teniu diverses màquines físiques? No ho teniu en un centre de dades?

No,

Tenim un servidor dedicat a Hetzner on hi tenim instal·lat el panell Virtualizor i llavors diversos contenidors kvm amb cada servei.

Ahhhh les virtualitzacions! Jo no hi treballo :slight_smile: En general m’estimo més agafar diversos vps més petits… Però és més per mandra de afegir capes de compelxitat que no controlo que una altra cosa…

Ara entenc el problema de les IP.

Per cert, has sentit a parlar del KISS? De vegades afegir capes de complexitat va afegint punyetes que mai saps…

En aquesta onada he après que segons el que necessitis fer un VPS no serveix. Si necessites fer tasques intensives de CPU, els vcores s’amorren fins un punt que amorren la CPU real de la màquina que els virtualitza. Un drama…
La diferència amb una CPU real és abismal.

1 'M'agrada'

Ja! Però el cas és que quan vaig entrar a Anartist ho tenien així. La veritat és no que no ha anat malament. Però al principi les subnets eren molt barates però han pujat de preu moltíssim (com la resta).

I tant! Keep It Simple Stupid!

En el nostre cas no tenim moltes usuàries. La idea és que siguem una comunitat autogestionada tant a nivell de decisions com econòmicament. Així que no busquem tenir milers d’usuàries.

jo no els buscava però volen venir :grinning:

1 'M'agrada'

Cada cas és diferente, però en el nostre es poden tancar registres i créixer sosteniblement. O no créixer si ja s’ha arribat a la mida sostenible i diversificar!

:slight_smile: