Article col·laboratiu a La Directa sobre la Fediverse

Hola Fedizens!

Fa uns quants mesos, el diari La Directa ens va oferir la possibilitat de publicar-hi un article explicant què és la Fedivers. Per diversos motius el projecte s’ha allargat més del què ens agradaria, però tornem a la càrrega.

Algunes hem escrit el cos del text, però ja que es tracta d’un article parlant de la Fedivers, ens agradaria que fos el màxim de col·laboratiu possible, ja que es tracta d’un espai que el definim nosaltres mateixes, visibilitzant-ne la diversitat.

Així doncs, si tens un moment i et ve de gust, llegeix-lo, proposa modificacions o aspectes a afegir si s’escau, i afegeix-te a la llista de signants si estàs conforme amb el què es diu a l’article.

https://codi.ratg.cat/i7MCaJy4Rx2CB1EaKabmfw?both

Ajudeu-nos a fer arribar la nostre estimada Fedivers a un cercle més gran!

Una abraçada,

Fedicat

4 'M'agrada'

Ja he signat!!! :slight_smile: :tada: :fediverse:

3 'M'agrada'

jo també acabo de signar… a més he fet dues petites modificacions: he canviat «algoritmes» per «algorismes» i «quan» per «qual»

espero haver-ho fet bé :wink:

4 'M'agrada'

Hola veciiii!
Mercis per corregir i signar! :slight_smile: Fem bombo per la Fedi i aviam si el signen més fedizens! :fediverse:

3 'M'agrada'

Ieo, vecis. Notícies de La Directa:

El Jesús ens ha passat l’article i es sembla perfecte. Les referències les posarem a la versió web perquè a la versió en paper no ens hi caben. Us sembla bé? Si el deixeu amb la longitud actual (5.700 caràcters amb espais sense les referències) el publiquem al proper número. :slight_smile:

Tinc aquest enllaç. És la versió final, oi? > https://codi.ratg.cat/i7MCaJy4Rx2CB1EaKabmfw?view

Per cert, no tenim títol…

4 'M'agrada'

La versió final és la que hi ha a l’enllaç sí.

Em sembla bé lo de les referències, però potser podrien indicar a la versió de paper que les referències les trobarà a la versió digital.

El títol, cert!!

¨Xarxes lliures són possibles i són una realitat: La Fedivers".

Una proposta.

2 'M'agrada'

Referències

Potser podem crear un odt amb els enllaços de les referències…

Títol

A l’inici del pad n’hi ha alguns més. Si no ens decidim per cap, que triïn a ca La Directa :slight_smile:

  • Per una comunicació digital ètica: mitjans digitals socials i asocials
  • Les xarxes som les persones i els mitjans, les eines
  • Descentralitzem-ho tot: mitjans socials lliures (aquest dóna peu a una sèrie…)
  • Fediverse: mitjans socials lliures i ètics
3 'M'agrada'

M’agrada aquest. :slight_smile:

2 'M'agrada'

A mi també m’agrada aquest però jo sempre havia pensat en «el» fedivers (crec que això ja ho vam discutir en algun altre lloc, oi?)

Sí, ho vam parlar. El masculí feia referència a univers i el femení a federació.

Com que no està definit, vam parlar de deixar llibertat a cadascú per a que fes servir el que preferís i ja ens entenem.

Al títol, he posat la forma que apareix a l’article per coherència.

1 'M'agrada'

Perfecte, gràcies. Ara mateix no recordava com vam quedar.

1 'M'agrada'

Més enllà de l’article, és un debat actiu.

He de reconèixer que tot i ser un debat interessant, em genera una mica de tensió tenir-lo amb alguns membres de la comunitat catalana al fedivers.

1 'M'agrada'

No acabo d’entendre què és el que et genera tensió.

El tema del gènere de les paraules, així com els genèrics.

La meva experiència al Fedivers ha estat que determinada gent més aviat ataca als qui a vegades fem un ús no normatiu del llenguatge de forma activista i per visibilitzar l’impacte que aquest té en la nostra ment. Més d’una vegada m’he sentit insultat per qui pensa diferent de mi en aquest aspecte i per tant em genera una certa tensió.

2 'M'agrada'

Que be! Endevant amb tot!

Jo crec que s’ha de fer el que jo dic un ús polític del llenguatge, en aquest sentit crec que seria semblant al que tu anomenes fer un ús no normatiu del llenguatge de forma activista, com bé dius.

1 'M'agrada'

Sí, a això em referia. A part, si alguna cosa és dinàmica i evoluciona és el llenguatge.

1 'M'agrada'

Eooo! Ja hem enviat l’article a La Directa! :tada: Potser sortim al proper número :slight_smile:

4 'M'agrada'

Qué bé! Gràcies per la feina.

3 'M'agrada'

Perfecte, moltes gràcies!

2 'M'agrada'