Esborrany Projecte: Expedició al Fedivers 2021

I si fem una sessió virtual i n’intentem treure un? Com teniu la setmana vinent? Us sembla molt precipitat dilluns 25 a les 19h30?

1 'M'agrada'

Jo vaig demanar a font awesome, que són els paquet que fan servir molts temes per representar els icones, que incloguessin el del fediverse (via Github). Però també deuen tenir milers de issues, així que…

Jo el que deia era crear una tipografia per representar els icones de forma fàcil. No sé si seria possible…

Puc intentar participar, però estic pendent d’una altra cita.

1 'M'agrada'

Hola, jo no puc. Intento contactar amb la gent del territori i us dic

2 'M'agrada'

Hola,

No vaig avançant amb el tema. Si en 15 dies els contactes no donen senyals de voler avançar us ho comunico. I mirem a veure com seguir.

3 'M'agrada'

M’encantaria una cosa així :slight_smile: Tinc el FontForge davant però no prometo res…
http://designwithfontforge.com/en-US/

2 'M'agrada'

Companyes, sembla ser que he trobat una bona interlocutora a l’ateneu cooperatiu de Girona.
Ara he de parlar amb els de comunicació per acabar d’aterrar la idea: tenir un servidor propi pet crear un servidor de Mastdont per les entitats d’economia social. Que serveixi per fer una prova pilot per investigar pros i contres. El següent pas un cop après de l’assaig implantar-ho a mes entitats.
I en una tercera fase aprofitant el servidor que utilitzin altres eines com Mobilizon O el formulari que heu creat.
Mà veure si aquest cop me’n surto. Si tira endavant ja us informaré

5 'M'agrada'

Sona bé!!

Creus que seria útil tenir també una àgora per a vehicular-ho tot? Potser es podria utilitzar part de la de fedi.cat?

2 'M'agrada'

És una bona idea. Si el projecte va avançant ho podria desplegar.

1 'M'agrada'

La idea va engrescant entitats de Girona i ho estem pensant com a projecte de 2 anys.
El meu dubte és: faríeu que cada agrupació d’ateneus tingués el seu propi node tipus i per tant el seu nom? O un de global per tot Catalunya/països catalans?
Crec que és millor a nivell de demarcacions. Menys recursos a gestionar, més autònomia per adaptar-se a les peculiaritats, afegir més funcions al servidor. El contra, difícil trobar gaires entitats que vulguin costudiar i mantenir un servidor

2 'M'agrada'

Pel meu gust, i si realment es vol descentralitzar, serien un centenar de persones per node. A més de temes tècnics, s’ha de tenir en compte la moderació… I per facilitar la feina de les moderadores, doncs s’haurien de consensuar acords de convivència.

Més enllà d’infra i acords, també crec que s’haurien de tenir en compte la divulgació i la formació, tant per no comportar-se a les lliures com a les privatives com per afeblir l’ús de les privatives a espais que se suposa que no comparteixen ideals amb el capitalisme…

Començar per les restriccions de la RAP seria començar amb bon peu, trobo… En fi, lo de sempre: infra, divulgació i formació…

2 'M'agrada'

Crec que és un dubte interessant i que hem parlat entre nosaltres alguna vegada.

A llarg plaç segur que és interessant que hi hagi molts nodes que agrupin diverses entitats (per temàtica o localització). D’aquesta manera es reparteixen els recursos i es generen línies locals molt interessants.

A curt plaç, hi ha avantatges i inconvenients en les dues opcions: per una banda, fer-ne una de més global pot ajudar a generar una primera línia local més poblada mentre hi hagi poques entitats al fedivers. A mesura que es vagi omplint, es podrien anar creant més nodes. La contra, és que sovint costa canviar una vegada ja tens el teu compte i els teus contactes (com a usuària o com a entitat) i en aquest sentit potser seria interessant ja buscar l’espai que serà definitiu i començar interaccionant més a través de la xarxa coneguda i de la línia de temps principal.

Com diu la @titi, és important la definició dels acords de convivència. És una oportunitat interessant per a reflexionar i donar forma a quina comunicació i comunitat es vol tenir (a grans trets). També d’acord amb ella, per a que tingui èxit és clau que hi hagi una estratègia per a incloure les membres/col·laboradores/simpatitzants de l’entitat i fomentar-ne l’ús.

Esteu constituïts en associació? Ho pregunto per si ens podrieu acompanyar en el procés. Si voleu fem una videoconferència i en parlem.

Aquest tema el desconeixia. Treballar les entitats de forma conjunta per crear les normes de participació al fedivers i alhora ser un manifest de com útilizar les xarxes privatives ho trobo un encert.

Crec que les ESS estan acostumades a deliberar i concensuar temàtiques. I si també ho practiquem per aquest tema se’l poden agafar més en serio.

1 'M'agrada'

Posa dia i hora, i ho quadrem!

1 'M'agrada'

El dijous 28 matí O tarda i el 29 al matí puc

Jo podria dijous tard.

Jo dijous tarda no puc… Al matí sí, tant de dijous com divendres, però molaria que poguéssim totes tres. I la setmana vinent? Proposo dimarts 2 de novembre a les 18h30. Com us aniria?

1 'M'agrada'

Hola, jo puc el dimarts 2 novembre a la hora que us vagi bé

1 'M'agrada'

M’ho monto! Fins dimarts!

1 'M'agrada'