Fi del FediPilotEu: un èxit disfressat i dues ironies

Quina ironia, tot plegat…

La primera és que el 18 de maig, que algunes celebrem l’aniversari de la Fedi (#Fedi16), finalitzarà el FediProjecte de l’EDPS. Ho explicava en una entrada d’abril del 2022 titulada La EDPS aterra a la Fedi.

La segona ironia és que el projecte tanca però ho venen com un èxit… Si fos un èxit, seria lògic que continués. Si fos un èxit, el senyor aquest del EDPS no hagués demanat desesperadament què fer al respecte fa uns mesos… La xerrada es deia “Fedivers per l’administració pública: per què ho intentem però no ho aconseguim?”… Vaig comentar la jugada al setembre de 2023 a Retorn de l’EDPS sobre el FediPilot.

En fi, que no hi ha voluntat política i punt. I no cal que ho disfressin d’èxit, perquè trobo que és un fracàs de l’alçada d’un campanar.

EDPS decentralised social media pilot: the end of a successful story

Actualització uns minuts després

Sembla que hi ha més gent que es queixa. Aquí un fil fediversal:

I aquí un altre fil interactuant amb l’únic MEP que sabem que tenim a la Fedi:

En anglès, és clar, també hi ha inquietud amb el tema:

Unes hores més tard…

També en alemany:

Algú s’ofereix a portar la instància pagant de la seva butxaca. La resposta del compte de la Comissió Europea és que estan buscant una solució per conservar el compte.

Publicació de la Comissió Europea (19h10):

Our commitment to the fediverse is here to stay.

I posen una imatge amb el logo de mastodon… Uff, de veritat, qui els entengui que els compri… Ah no, calla! Que els financem nosaltres amb els nostres impostos…

Algú respon a la publicació demanant explicacions davant la confusió: l’EDPS diu que les instàncies pleguen veles el 18 de maig i la Comissió diu que es volen quedar. A més, a principis d’any van deixar anar el projecte Fediversity amb quartos del NGI. Aquesta gent no parlen entre ells o què?

Would you be able to share more information soon enough? We appreciate our right to be informed about all things related to EU and not being tracked by big tech. Your previous announcement brought a lot of concerns about your presence on Fediverse and we believe that without your comment soon enough it might be discouraging for more public services considering switching to Fediverse.

Could you please address this soon?

1 'M'agrada'

Mare meva, quin culebrot…

Mira que són pocs recursos els que calen com per donar tantes voltes…

1 'M'agrada'

Per a allò que volen sí que hi ha recursos, així que clarament el que hi ha és poca o gens voluntat…

1 'M'agrada'

De moment, sembla que hi ha silenci administratiu. Aviam si se’ls ocorre crear una etiqueta per la Fedi per donar explicacions i respondre a preguntes. Si no, potser els hi proposo més directament, perquè no entenc res i m’encantaria entendre alguna cosa…

D’un cantó hi ha el NGI, que entenc que és un projecte per reconduir els nostres quartos (diner públic) a llocs com NLnet, que és qui gestiona finançament per mandangues com el Fediversity o el Taler. NLnet només promociona mitjans socials lliures (mil gràcies per l’exemple), però quan arribes a la web del NGI et trobes un vídeo de YoTuve… I tenim als de l’EDPS que, si no es diu res més, pleguen veles en quinze dies…

Sento molta vergonya aliena i no entenc com maneguen el cotarro…